Waar moet je beginnen, als je het huishouden wilt gaan doen; wat is een logische volgorde?

Ik snap best dat als de wasmachine draait, er ondertussen tijd is voor de afwas. Maar bestaat er een logische volgorde lijst voor het huishouden?

Want er zijn zoveel klussen te doen...
Hoe bewaar je het overzicht?

Doet iedereen maar wat op eigen manier, of bestaat er een soort handleiding voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Er zijn verschillende sites waar huishoudschema's op staan. Huishoudplaza en stofzuigerzen, zijn leuke sites, met veel handige tips.

Toegevoegd na 3 minuten:
En vergeet vooral niet taken te delegeren aan huis genoten als je die hebt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik heb geen personeel...:)
Plus.

Andere antwoorden (2)

Iedereen heeft zijn eigen volgorde denk ik, ik bewaar bv de keuken en de vloer voor het laatst. Dit omdat er in elke kamer wel iets te vinden is wat in de keuken hoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Oei als je het zo vraagt realiseer ik me dat ik er een onbewust schema voor hebt. TERWIJL ik een hekel heb aan vastgeroeste patronen voor zoiets "vervelends maar noodzakelijks" als huishoudelijk werk.

Dus ik varieer om het leuk te houden, ECHTER.....

Dingen die de rest blokkeren moet je in de gaten houden.

Als je begint met de vloer dweilen, en nog erger, jezelf klem zet in het uiterste hoekje van de woonkamer, kun je daarna even niks doen. Maar ook als je niet klem zit kun je in de natte kamers natuurlijk niks meer doen.

Ook als je begint met dweilen van de "vieze groepen" badkamer/wc moet je toch daarna gelijk die emmer gaan omwassen. Of ben jij bereid met het wc dweilwater je woonkamer te doen?

Dat soort dingen dus een beetje.

Is het mooi weer dan "dweil" ik mezelf de tuin in (waar dan toevallig de koffie al klaar staat) en tja dan heb ik even pauze. Wil ik opschieten dus ik eerst alles wat elkaar niet in de weg zit

Toegevoegd na 4 minuten:
kijk ook even bij deze vraag van gisteren die lijkt er toch wel behoorlijk op
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi weer?
In Nederland??
Dat heb ik deze zomer nog niet veel meegemaakt.
+ Maar ja, ik geloof dat het inmiddels al herfst is...
amigo
12 jaar geleden
ha ha, vanmorgen toevallig daarom wist ik het nog zo goed, was eindelijk eens aan de slag en toen zag ik het weer en toen dacht ik: ik ben gek, ik wil buiten zitten dus toen het ik (voor 1x) echt gedaan wat ik hierboven schreef
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die vraag van gisteren had ik trouwens niet gezien. Deze kwam ook niet in beeld tijdens het stellen van mijn vraag.