Hoe verwijder ik kastanjevlekken uit kleding?

Mijn zoons zijn enthousiast kastanjes aan het zoeken. Als ze de schil openbreken komt daar sap uit. Inmiddels zitten heel wat broeken en shirts onder de vlekken. Gewoon in de was gaan die er niet uit! Dus weet iemand hoe ik dat er wel uit krijg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

Ik gebruik van de Wibra Dasty en tot nu toe alle vlakken wat wij krijgt op ons kleden komt er uit, ik heb zelf ook wijn op mijn nieuwe trui en het was een nacht uit zo je gaat niet naar huis om een ander trui aan te trekken zo de volgende ochtend ging ik het eerst met Dasty in spuiten half een uur laten intrekken en daar na in de was en de vlak was er uit, maar succes met de kleden ik weet hoe kinderen kan zijn :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is gelukt!!!

Andere antwoorden (4)

Gloor en een schuurspons ?
<< Haha

Nee het is een beter idee om met een sponsje en gewoon shampoo over het vlek te wrijven in heet water in een wasbak, Maar als de helen broek onderzit wens ik je veel succes (Y)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben bang dat t kwaad al geschied is.
Eenmaal gewassen word t heel lastig.
In ieder geval een volgend keer wassen op een lage temperatuur anders fixeer je de vlek ipv hem te verwijderen.
Ergens wel gelezen spuit de vlek in met haarlak laten intrekken en dan wassen wellicht t proberen waard?
Ben zeer benieuwd of dit werkt en hoor t graag van je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het proberen met Vanish en dan hopen dat het nog lukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
+
Hetzelfde vind ik ook op internet. KASTANJEVLEKKEN : Kastanjevlekken verdwijnen met Vanish. Aardiger is echter dat wijlen Klazien uit Zalk de kastanje juist gebruikte als …wasmiddel. Knoop een kastanje in een zakdoek en draai die mee in de wasmachine en gele vlekken zouden verdwijnen en de was wordt hagelwit. Zelf heb ik het niet geprobeerd, maar wie weet en helpt de kastanje tegen een kastanjevlek. http://www.marline.nl/k1.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter, bedankt.
met Beckman vlekkenreiniger tegen fruitvlekken, maar is zinloos als je het kledingstuk al gewassen hebt