Vroeger had ik een miniwassertje. Dat draaide afhankelijk van het programma 4 of 6 minuten en dan was de was goed schoon. Waarom?

Gewone wasmachines draaien meestal zo'n 1,5-2 uur voor een hoofdwas. Waarom duren die programma's zo lang als je met een korte wasduur je was ook goed schoon krijgt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goeie vraag, ik heb nu ook zo'n miniwasser die 15 minuten koud draait, en met speciaal koudwas wasmiddel is de was perfect schoon.
ben dus benieuwd naar het antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik wilde dat ik dat ding nooit had weggedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is er nog eentje op MP te koop voor weinig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien wel maar ik heb nu een andere waasmachine en om die nou zomaar weg te doen.

Antwoorden (1)

Hardnekkig vuil krijg je er in 15 minuten niet uit. Een oppervlakkige vlek is snel verwijderd, maar omdat de machine uiteindelijk beoordeeld wordt op (ook) hardnekkig vuil, is er gekozen voor een uitgebreider programma.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, heel erge vlekken gingen er meestal ook goed mee uit hoor.