Wie heeft er een goed middel om stof van mijn eetkamerstoelen goed schoon te krijgen?

Heeft er iemand ervaring met een bepaald middel of reinigings-apparaat, ik heb vier hele mooie stoelen maar bij de leuningen is de stof een beetje smoezelig... HG reiniger heb ik al geprobeerd....! Tips graag! Bedankt!

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is een stevige stof met een draad er doorheen geweven, zie plaatje voor voorbeeld....

Toegevoegd na 1 uur:
Nog even een toevoeging:
De stof is geimpregneerd, moet ik dan rekening houden met bepaalde middelen, zodat het laagje niet verdwijnt of is dit sowieso het geval?

Toegevoegd na 19 uur:
Heb zojuist even met de fabrikant gebeld en de stof is 100% acryl. Zij hebben geen reinigingsmiddel die ze kunnen aanbieden...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven maar het is een soort van stevige stof met twee kleuren, één hele kleur met een er doorheen geweven andere kleur draad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat bedoel ik....

Het beste antwoord

WINclean alleskunner van proWin, daar krijg ik alles mee schoon. Alle vlekken die mijn kids in hun kleren maken. Vlekken uit de bank. Ik maak er alles mee schoon en het maakt er heel gemakkelijk mee schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat zal ik wel eens willen proberen, waar kan ik dit kopen? Bedankt, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dit is wellicht een nadeel van het product. Je koopt het niet zomaar in de winkel. Het werkt net zoals bij Tupperware, maar dan met schoonmaakmiddelen. Ik bestel het altijd via mijn zus, zij heeft hier ooit voor gewerkt. Je zou eens een kijkje kunnen nemen op www.prowin-info.nl . Je zou eens kunnen kijken onder productlijnen en vervolgens op het volledige programma van WINclean. Hier is een download folder te vinden waar je je alvast zou kunnen inlezen in de producten. Onder productlijnen kun je ook een demonstratie boeken. Je kan ook altijd via deze site contact met ze opnemen, ze kunnen je vast vertellen wat voor jou de makkelijkste manier is om het product te kopen. Deze producten zijn in aanschaf duurder dan andere schoonmaakmiddelen. Echter zijn deze producten heel erg geconcentreerd. Ik heb er een sproeiflacon bij gekocht, deze vul ik bijna helemaal met water vervolgens schenk ik er wat alleskunner bij in de verhouding afhankelijk hoe geconcentreerd ik het wil hebben. Je kunt de alleskunner verdunnen tot 1:500. Je gebruikt nooit het geconcentreerde product rechtstreeks uit de fles. Uiteindelijk zijn deze producten voordeliger dan andere schoonmaakmiddelen omdat je er vele malen langer mee doet. Ik kan me niet meer heugen hoelang ik deze fles nu al heb, in ieder geval al heel lang. In december 2008 heb ik mijn zus het geld gegeven, geloof dat het iets van 20 euro was. Toen ik haar het geld gaf had ik de fles al en ik heb nu eenderde van de fles verbruikt en ik gebruik het veel. Ik heb twee producten van WINclean, de alleskunner dus en eco orange. Eco orange gebruik ik voor het schoonmaken van de koelkast, badkamer en toilet. Het heeft een heerlijke sinaasappel geur en het maakt zo makkelijk schoon, tevens desinfecteerd het de boel. Dit product gebruik ik ook voor die vervelende lijmresten van etiketten e.d. Ik smeer een klein beetje eco orange over het etiket of over de lijmresten en vervolgens veeg ik die troep er zo af. Het voordeel van deze producten is ook nog dat ze milieuvriendelijk zijn en biologisch afbreekbaar. Ik zwwer bij deze producten, maar dat is volgens mij al duidelijk! Je zou ook een demonstratie kunnen boeken waarbij ze je het product laten zien d.m.v. het schoonmaken van je stoel. Heb je gelijk een gezellig vrouwenavondje. Nodig je dutchmonique erbij uit :-) !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je ook nog zou kunnen proberen is vloeibare groene zeep. Dit gebruikte ik altijd voordat ik WINclean kende. Hier kreeg ik heel veel mee schoon en veel vlekken mee weg, een enkele daargelaten. Dit gebruikte ik ook altijd voor vlekken op mijn bank en dat ging prima. Ik maak wel eens schoon bij een vriend. De laatste keer dat ik bij hem was zag zijn bank er totaal niet uit, deze bank behoorde rood te zijn, maar was grotendeels zwart, echt te goor voor worden. Ik heb deze bank toen schoongemaakt met groene zeep, al was het op een rare manier. Ik heb een sopje gemaakt met groene zeep en vervolgens zijn hele bank afgeboend met een afwasborstel. De bank was toen erg nat en om het ergste vocht eruit te halen ben ik met een raamwisser over de bank heen gegaan. De bruine drap droop op de vloer en mijn broek zag eruit alsof ik had meegedaan aan een worstelpartij in de modder. Een gore bedoening, maar zijn bank is wel weer rood. Als je vloeibare groene zeep gaat gebruiken zou ik wel voorzichtig ermee zijn, want het kan ook vlekken geven als je het te geconcentreerd gebruikt. Nog even over die alleskunner. Toen ik in mijn huidige woning kwam wonen was er een hele lange muur die mooi wit was, zonder boorgaten e.d., op een aantal vlekken na. De vorige bewoner had in het midden een hele grote klok op de muur geplakt gehad, in het midden de cijferplaat en daaromheen zaten de cijfers afzonderlijk van elkaar geplakt. Ik baalde ontzettend, want om deze 13 grote gele vlekken kon ik de hele muur opnieuw gaan sausen. Toen kwam mijn moeder met die flacon verdunde alleskunner aan. Ze spoot die vlekken in, liet het even inweken en vervolgens maakte ze het met een doekje schoon. Weg gele vlekken. Dat heeft me veel tijd bespaard aan het moeten sausen van een heel groot oppervlak. Daarna heeft mijn dochter mijn meubels ondergestempeld en onder getekend met merkstift. Mijn groene zeep veranderde hier niets aan. Dus toen mijn moeder weer op bezoek kwam ging ze meteen haar flacon weer ophalen en weg waren de stempels en merkstift tekeningen. Toen was ik om, dat product moest ik ook hebben. Dus toen mijn dochter de toetsen van mijn laptop mooi had ingekleurd met een permanente stift was ik uiteraard boos, maar ik maakte me geen zorgen, ik had immers mijn alleskunner!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat je je antwoord zo hebt toegelicht (ook in de reacties) vind ik dat jij het beste antwoord heb gegeven, ik ga je raad opvolgen en een kijkje nemen op de site, hopelijk kan ik het op de een of andere manier bestellen en zijn mijn stoelen binnenkort weer schoon!

Andere antwoorden (5)

heb beetje gegoogled en gezocht op smoezelige vlekken op stof schoonmaken. Ik kwam op div fora uit. Maar ook op een site van progres meubelreiniger. Mss is dit een oplossing? Iig succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook soda opgelosd in heet water proberen. De vlekken natmaken en daarna deppen (niet wrijven!) met een droge schone handdoek. Ik doe het ook als ik vlekken heb in de vloerbedekking. Werkt perfect. Probeer het wel eerst op een onopvallende plek, Aan de onderkant van de stoel b.v. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De STOFzuiger doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij niet, het is geen stof maar vuil. Ik stofzuig ze altijd...
afnemen met water met schoonmaakazijn is een goede opfrisser.
Rieneke1
14 jaar geleden
Voor mij is gewone soda een wondermiddel. Doe een beetje soda in goed warm water, meng dit flink doorelkaar. Neem een katoenen doek en doe die in het water. Wring uit en neem daarmee de armleuningen af. Je weet niet wat je ziet. Desnoods een paar keer herhalen, maar het werkt.