hoe maak je suede schoenen schoon die onder de shampoo zitten?

Tijdens mijn vakantie is mijn shampoo open gegaan in mijn koffer. Mijn schoenen zaten helemaal onder en zijn nu gevlekt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Misschien heb je hem nu niet bij de hand maar probeer het eens met een gum.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan de schoenen ook met een speciaal suede borsteltje schoonmaken.
12 jaar geleden
Vlekken op Suede schoenen!
Altijd lastig , door de open structuur van het suede liggen de vlekken dikwijls niet aan de oppervlakte
maar zitten diep in het suede.
Voor alle suede artikelen geldt: Ga voorzichtig te werk, beschadiging ligt altijd op de loer.

stomen. Als vanouds kun je vlekken of verkleuring van suede te lijf gaan met de ouderwetse fluitketel
of waterkoker. Door het suede boven de stoom te houden gaan de "haren" van het suede open staan .
De structuur toont hierna weer egaal, en bovendien is het na of tijdens deze behandeling heel gemakkelijk
om droog vuil met behulp van een suedeborstel te verwijderen. Het stomen van suede schoenen kan ook
als regulier onderhoud.

Hier is een filmpje over het schoon maken van suede schoenen.

http://www.lekker-lopen.nl/hoe-je-suede-schoenen-kan-schoon-maken

En hier nog een:
http://schoenmaker.com/suede-schoenen-schoonmaken