wie weet waar de geur van hond vandaan komt in mijn huis?

we hebben geen honden, onze buren wel, maar er zit een oprit tussen onze huizen.
Nu ruikt het dus af en toe erg naar hond. Hoe kan dit? en waar komt die geur vandaan? kunnen het ratten/muizen zijn die onder de vloer zitten en deze geur afgeven

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Toen ik je vraag las dacht ik gelijk aan de geur van (dode) muizen.
Dat stinkt ook erg (vind het zelf naar natte hond ruiken). Als er een dode muis tussen je plafond of onder de (houten) vloer ligt dan valt er vrij weinig aan te doen. Raampje open zetten en de hele dag luchten is dan de enige optie.
Heb je een nieuw huis (dus volledig betonnen vloer + plafond) en het ruikt naar hond dan is de kans kleiner dat er ergens een dode muis ligt, probeer dan eens een grote zomerschoonmaak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze zeggen trouwens dat de pies van muizen ook erg ruikt en blijft ruiken, het hoeft dus niet eens een dode muis te zijn.
Ook schiet met te binnen dat het misschien ergens een beetje rot / schimmelt. Ik heb laatst lekkage gehad (tijdens deze zonovergoten zomer...) en dat ruikt ook niet fijn.
Enige optie is dan om het rotte te verwijderen, of de schimmel te behandelen met chemicaliën.