Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik iets doen voordat mijn wasmachine lange tijd niet gebruikt gaat worden, om hem goed te houden?

Over een maand gaan we bijna een jaar bij mijn schoonouders inwonen. Mijn wasmachine en droger worden dan ergens opgeslagen. Kan er na mijn laatste wasbeurt een laagje water ergens in blijven zitten, waardoor de machine van binnen gaat schimmelen oid? Of moet ik nog aan andere dingen denken en voorzorgsmaatregelen nemen om de wasmachine (en droger?) goed te houden?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De wasmachine de laatste keer voor je hem opslaat leeg laten draaien op een kookwasprogramma met soda. Dit verwijdert al het vet, vuil en vetluis. Daarna het filter onderin losdraaien en het laatste water er goed uit laten lopen. Het wasmiddel bakje goed schoonmaken en drogen. De rubberen ring goed droogmaken met een handdoek en de wasmachine opslaan met het deurtje open.

De droger kun je zo opslaan. Maar ook met het deurtje open.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en smeer de rubbers van beide apparaten in met talkpoeder, zodat deze door droogte, niet gaan scheuren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding