Moet ik iets doen voordat mijn wasmachine lange tijd niet gebruikt gaat worden, om hem goed te houden?

Over een maand gaan we bijna een jaar bij mijn schoonouders inwonen. Mijn wasmachine en droger worden dan ergens opgeslagen. Kan er na mijn laatste wasbeurt een laagje water ergens in blijven zitten, waardoor de machine van binnen gaat schimmelen oid? Of moet ik nog aan andere dingen denken en voorzorgsmaatregelen nemen om de wasmachine (en droger?) goed te houden?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17.1K

Antwoorden (2)

De wasmachine de laatste keer voor je hem opslaat leeg laten draaien op een kookwasprogramma met soda. Dit verwijdert al het vet, vuil en vetluis. Daarna het filter onderin losdraaien en het laatste water er goed uit laten lopen. Het wasmiddel bakje goed schoonmaken en drogen. De rubberen ring goed droogmaken met een handdoek en de wasmachine opslaan met het deurtje open.

De droger kun je zo opslaan. Maar ook met het deurtje open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en smeer de rubbers van beide apparaten in met talkpoeder, zodat deze door droogte, niet gaan scheuren