Hoe krijg ik mijn wasmachine schoon? Mijn dochter is terug van een paardenkamp. De kleren ed zttten onder de modder en haren.

Hoe krijg ik het beste de kleding schoon zonder dat het gras, de haren ed in de wasmachine achterblijven. Of hoe krijg ik de wasmachine weer schoon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (5)

De kleren eerst opspoelen in een emmer of teiltje water.

Toegevoegd na 2 minuten:
na het wassen kunt u eventueel nog het vuilfilter reinigen
van de wasmachine.Voor het uitspoelen goed uitkloppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kleren eerst laten drogen als ze nog nat zijn, dan zoveel mogelijk vuil eruit kloppen. Dan spoelen in een emmertje water en dan wassen in de wasmachine.

Als de kleren al gewassen zijn in de machine en de machine is er vuil van geworden, zou ik het filter schoonmaken en daarna de machine met wasmiddel maar zonder kleding een (korte) was laten draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik klop mijn paardenkleren altijd eerst buiten grondig uit voor de grootste modderresten. Bij Blokker (maar vast ook bij andere winkels!) Heb je kledingrollers, kost bijna niks en ideaal voor het verwijderen van paardenharen van de kleding. Je rolt er een keer overheen en weg haren! Werkt super! Daarna zijn ze meestal wel schoon genoeg voor de wasmachine.

Zo niet, dan even in een tijltje voorspoelen, zoals al is gezegd door mijn voorgangers ;-) Maar ik zit elke dag tussen de paarden en blijf daarbij niet bepaald schoon, en bij mij werkt uitkloppen en dan die kledingroller perfect :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gooi altijd eerst mijn paardenspul in de droger, dan zijn de meeste haren er wel uit, dan wassen en weer drogen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst even uitkloppen en daarna met voorwas in de machine met een goed lang programma......ja hoor eens, daar is het ding toch voor? Daarna het filter goed schoonmaken en even de machine met een beetje wasmiddel op het kortste programma leeg laten draaien. Daarna nog ff met een lap langs het deurtje en het rubber en klaar.