Hoe krijg ik die zure lucht uit een diepvriezer?

Een diepvriezer overgenomen die een poos niet gebruikt is. Grondig schoongemaakt met sop (buitenkant) en met water en azijn (binnenzijde).
Hij ziet er nu weer picobello uit, maar er hangt nog steeds een zuur luchtje in. Wat kan ik doen om hem weer fris te laten ruiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Mijn moeder vertelde mij eens dat ik gewoon pure azijn in een bakje in de vriezer moest zetten nadat deze ontdooid was en hij nog uitstaat en dan een nachtje laten staan. Ik heb haar uiteraard voor gek verklaard, maar werkte wel! Ik rook niks meer...

Werkt trouwens ook heel goed als de koelkast stinkt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Niet zo handig om azijn te gebruiken voor de binnenkant.
Allesreiniger zou een betere keuze zijn geweest.
Wellicht kan je het alsnog met allesreiniger overdoen om de azijnlucht te verdrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, het klinkt raar, maar de azijnlucht verdrijft juist de zure lucht, mits je er een bakje mét azijn in zet en deze dus een hele nacht erin laat staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En overdoen hoeft echt niet als het al schoon is.
Als hij nog uitstaat, geurvreters erin (ja, die in schoenen horen), werkt ook prima in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een paar schaaltjes met gemalen koffie erin zetten....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zet hem eens aan en laat hem zo (leeg ) een paar dagen staan. Alle kans,dat ie daarna niet meer ruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan er eventueel theezakjes inleggen dat werkt ook bij een koelkast.
Dit absorbeert de geur.
12 jaar geleden
je moet een glas melk in je koelkast zetten of een glas met azijn. bij mij helpt dit altijd als ik weer eens vis in de koelkast had liggen