Welk niet-geparfumeerd vloeibaar wasmiddel is als 'zeer goed' getest?

Naar aanleiding van mijn vorige vraag http://www.goeievraag.nl/vraag/vloeibaar.17349 gebruik ik nu Ariel Vloeibaar. Maar dat spul is behoorlijk sterk geparfumeerd.

Niet dat ik allergisch ben voor dat parfum, maar als we een was doen ruikt het hele huis naar dat spul, ook als we maar de helft van de voorgeschreven hoeveelheid gebruiken. En Rota die naar chemolavendel ruikt, dat kan toch niet.

Is er een niet-geparfumeerd vloeibaar wasmiddel dat ook als 'zeer goed' uit de tests komt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Niet geparfumeerd én zeer goed, én dat ook nog uit een test...?
Dan vraag je misschien wat te veel tegelijk, want 't loopt hier niet echt storm.

Mag het ook zeer bescheiden geparfumeerd én zeer goed werkend zijn uit mijn eigen ervaring én als beste getest door Radar?
Want dan zou ik zeggen: die flessen met groen spul, van de Lidl?
http://www.lidl.nl/nl/home.nsf/pages/c.o.tst.p.Formil

Maar dan moet je dus geen wasverzachter daarna gebruiken, want dan ruikt/stinkt 't alsnog.
Voor het geld is 't allicht te proberen of je de geur verdragen kan/wil. Zelf vind ik 'm fantastisch en gebruik 'm voor de 60 graden was, d.i. beddengoed, handdoeken, ondergoed.

Of het waar is weet ik niet, maar ik heb wel het vermoeden dat dit middel bij zacht water beter werkt dan waar ze harder water hebben.
Ik ben er namelijk enorm over te spreken, en woon zo'n beetje waar ze 't zachtste water van NL hebben, maar m'n ouders zijn er minder enthousiast over en die wonen in een gebied met wat harder water. Of 't ermee te maken heeft, of met de wasmachine, dat weet ik niet.
(mijne is een een oeroude studenticoze Bauknecht en die van m'n ouders een moderne degelijke AEG, Lavamat)

Overigens kun je voor de gekleurde was de fles met rode vloeistof kopen. En geen van die twee stinken naar lavendel.

En de beste test? Die moet je natuurlijk zelf uitvoeren.
of anders heb je hier wat resultaten:
http://www.besteconsumentenkoop.nl/pagina/165/168/62/wasmiddel-test.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik gebruik ook ariel, ben nog steeds verslaafd aan die geur. (daar doe ik het grotendeels voor), maar het aller schoonste von ik persil. het enige nadeel is dat hij nog sterker ruikt dan ariel, maar hij wast echt veel beter schoon.

Toegevoegd na 41 seconden:
von=vond (pakte de d niet goed genoeg)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vloeibare wasmiddelen van Froggy zijn licht geparfumeerd en wassen prima schoon, zelfs op lagere temperaturen.
Inmiddels heb ik de ervaring dat ik er maar heel weinig van nodig heb: twee eetlepels (in een wasbolletje) per was.
Op die manier ruikt de was echt fris, wordt 'ie prima schoon en heeft de machine geen last meer van vetluis.
Ik vind sterke wasmiddelgeuren afschuwelijk; sommige zijn zo heftig dat een heel gezin hetzelfde ruikt...
En voor wat het waard is: alle Froggy producten zijn ook nog eens milieuvriendelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de liddle, hebben ze een ongeparfumeerd wasmiddel, dat het goedkoopste en bovendien ongeparfumeerd is, en dat als beste uit de bus kwam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van Lidl kwam bij test-aankoop als beste uit de bus: het is op basis van marseillezeep en ongeparfumeerd.