Ik heb net pizza op een lichtbruin kleurige tapijt laten vallen en er licht nog tomatensaus op, hoe haal ik het weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zonde van je pizza en zonde van je tapijt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pizza eet ik gewoon op hoor! :P
Amadea
12 jaar geleden
Wat bijzonder, oplichtende tomatensaus....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pizza tsjernobyl...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon gelijkmatig pizza over de rest van het tapijt wrijven.

Antwoorden (6)

Zoveel mogelijk met keukenpapier afscheppen, zo dat je zo weinig mogelijk 'smeert'. Dus met papier eromheen 'eruit' trekken. Wordt vervolgd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een doekje nat maken met warm water, doekje in een beetje schuurmiddel dippen(bv Jif)FF schuren afspoelen met warm water weg vlek.

Aannemende dat het om een pizza met tomatensaus gaat...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat had ik meteen gedaan, alleen wat ik erna moet doen met die tomatensaus weet ik niet,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry Noki, ik was tegelijk met jouw aan het zoeken op de site oma weet raad...
Ideaal voor alle mogelijke vlekken.
noki
12 jaar geleden
Geeft toch niet Bestevaer, het is idd een ideale site :)
Een doekje nat maken met warm water, doekje in een beetje schuurmiddel dippen(bv Jif) FF schuren afspoelen met warm water weg vlek

http://www.omaweetraad.com/tipview.php?rubriek=vlekken&label=Tomatensaus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier ook nog een tip:
tapijt; tomatensaus in (hoogpolige) vloerbedekking kun je het best verdunnen met water.Blijven deppen met natgemaakte keukenrol tot alle kleurstof verdwenen is.
Eventueel nabehandelen met water en schoonmaakazijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sowieso niet aan gaan wrijven want dan wrijf je er nog meer in en ben je nog verder van huis! Ik zou een beetje zout erop doen met schoon water, laat dit intrekken wie weet lost het op. Bij twijfel ga naar een zaak en vraag aan de vloerbedekkingsspecialist wat en hoe te handelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ontvetter uit de spuitbus werkt bij mij als een trein.
zelf heb ik die van de wibra (geel goedje, krijg er zelfs nare rode vlekken mee uit de kleding van de kids wat me met de bekende en duurdere merken niet lukt)

eerst zout erop (trekt vocht en vuil in) dan stofzuigen (al het zout weghalen) ontvetter gul opspuiten en even in laten trekken.
vervolgens met een handwarm sopje (niet heet want dan gaat eiwitten zich vastzetten!) en katoenen doek de ontvetter en vlek verwijderen. zo nodig herhalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is afhalen met keukenpapier en dan schoonmaken met lauw warm water af deppen niet wrijven