Help maden in de grijze container, wat doe ik eraan?

In onze grijze container zitten maden, nou wordt hij straks gelukkig geleegd, is daarna een emmer sop erdoor voldoende of moet ik andere maatregelen nemen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Ja hoor, een emmertje sop is voldoende.
Zelf doe ik altijd een paar motteballen in de container nadat hij geleegd is. Dit voorkomt dat er maden inkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Volgens mij is dat wel genoeg, ben je echt bang voor maden kun je altijd nog wat water in je container doen met chloor of bleek. Dan zijn ze zeker wel dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een emmertje sop is voldoende.

Ik gebruik zelf grote 240 liter vuilnisbakzakken (bij de AH te koop). Sindsdien blijft de bak zelf helemaal schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een made, is niets meer als een larve van een vlieg en is geheel ongevaarlijk, als je ze laat zitten worden het vanzelf vliegen en is je container weer vrij...

Voorkomen doe je door elke keer dat de bak geleegt word gelijk ff uitsoppen dan heb je er geen last van.

Goed schoonmaken is voldoende!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En bedankt voor het negatieve duimpje!
Shit man ik antwoord ook eens een vraag zielige mensen...
Er is echt niets negatiefs aan....
op elke laag die je er in gooit een laagje aarde gooien voorkomt ook het krijgen van maden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het eten voor de maden weg is gaan ook de maden weg op zoek naar voedsel.
Ze kruipen er uit en gaan de grond in of worden door vogels opgegeten.
En sommige worden weer vliegen.
Maden in je contaner kan je bij warm weer binnen een paar uur hebben.
Meestal zie je er niets van .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
brr ze kruipen bijna de bak uit, maar gelukkig is hij al leeg
Emmer sop erdoor, daarna de bak neerleggen en uitspuiten met de harde straal van de tuinslang.

Dan horizontaal laten liggen met deksel wijd open. Zo regent de bak niet vol (prettig voor jou), droogt hij goed uit (slecht voor de maden), en kunnen/durven de vogels erin te gaan als er toch nog een made rondkruipt (bij een staande bak durven vogels er niet in te gaan).

Na twee dagen kun je de bak weer gewoon gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is dit dé oplossing:

http://www.maden.nl/?gclid=CMy0hJ-kxpwCFVOK3godmXvfJQ