Hoe krijg ik mijn badkamer echt goed schoon? Zie extra uitleg.

Wij hebben in de badkamer natuurstenen tegels. Daar zit rond de douchebak een witte aanslag op (ik denk kalk). Met azijn of antikal van de supermarkt gaat het er niet af. Ook zijn de rubberen profielen van de douchedeur aan de onderkant bruin/rood verkleurd. Dit heb ik al geprobeerd weg te krijgen met bleekmiddel en met antikal, maar dat lukt ook niet. Wie heeft er een goede tip?

Als je een bepaald middeltje weet dat niet zomaar overal verkrijgbaar is, vind ik het fijn als je er een winkel bij noemt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (6)

Wasbenzine helpt heel goed.
Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de gamma dat spul van Hg kopen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor kalk een sterke anti kalk middel nemen (zuur lost kalk op, wasbenzine lost vet op) en vooral LANG laten inweken voordat je 't weg poetst. Zoutzuur werkt ook prachtig tegen kalk (als t bruist, is het kalk), maar dan moet je wel oppassen met metalen delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohwja en oppassen met je voegen met zoutzuur; zit immers ook kalk in 
Wij hebben het na jarenlange ergernissen opgegeven. Niets leek te helpen. Uiteindelijk hebben er overheen betegeld en dat blijft nu wel mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer HG natuursteen badkamer eens.
Dat is een sterk geconcentreerd reinigingsmiddel voor het veilig en regelmatig reinigen van oppervlakken van marmer en alle andere kalkhoudend natuursteen.
Dit product verwijdert effectief hardnekkig vuil zoals zeepresten, huidvetten en lichte kalkaanslag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om schimmel en aanslag in de badkamer tegen te gaan, gebruik ik Badkamercleaner van de Action. Het is vreselijk chemisch en best wel agressief spul, het ruikt niet lekker en je moet echt alle ramen openzetten als je ermee aan de slag gaat, maar het helpt wél!

Even op de betreffende plekken spuiten, een minuutje laten inwerken en dan boen je de troep er zó af. Vooral tegen die bruin/rode aanslag helpt het goed.

Dus even naar de Action! Het spul zit in zo'n spuitfles en is niet duur.