Hoe was ik een jurkje van 100% polyester?

Ik heb een heel leuk jurkje gekocht, maar er staat geen waslabel in en ook online vindt ik geen wasadvies.
Wie kan me vertellen hoe ik het beste dit jurkje wassen kan?
http://www.wehkamp.nl/damesmode/kleding/jurken/mexx-casual-jurk/C21_1A1_A12_513582/

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Kimath
12 jaar geleden
ik kijk daar nooit naar, ik gooi altijd alles in de wasmachine op 30 graden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Polyester: Polyester is een lichte, gladde stof die zacht aanvoelt. Daarbovenop is het vormvast en duurzaam. Een nadeel is dan weer dat polyester statisch kan zijn en niet zo goed ademt. Polyester mag je wassen op 40 graden. Het droogt zeer snel en je hoeft het zelfs niet te strijken. Doe je dat toch, zet je strijkijzer dan op een lage temperatuur.
Bron: http://www.infotalia.com/nld/il?id=3130

Antwoorden (3)

In de wasmachine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
goh, echt waar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet in een teiltje?
Polyester: Wassen op 30-40 graden Celcius, Het liefst met de hand wassen zonder uit te wringen of te spinnen. Strijken met een warme strijkbout.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon wassen in de wasmachine, evt kan je de knop 'delicate was' gebruiken.