Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ons aanrechtblad blijft een beetje dof als ik deze schoonmaak

het maakt niet uit of ik het met groene zeep, jif of allesreiniger doe, het blijft dof, ook goed nadrogen lijkt niet te helpen
heeft iemand tips om het blad weer mooi glanzend te krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
46.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Als je het al met Jif hebt geprobeerd, heb je het misschien alleen maar erger gemaakt. Jif is een schuurmiddel, dus de dofheid kan komen van hele fijne krasjes.
De oplossing hangt af van het materiaal van je aanrechtblad. Soms is het mogelijk om het opnieuw te laten polijsten.
(Lees meer...)
bamibal
12 jaar geleden
Er vanuit gaande dat het een granieten blad betreft, zou je deze met polijstmiddel (blok) van Hara kunnen bewerken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je granieten aanrechtblad moet je eens in de 2 a 3 maanden voeden met groen zeep. 's Avonds neem je je aanrechtblad af met een vochtige warme doek waarna je het goed insmeert met groene zeep (met je handen). De volgende ochtend haal je met een trekker het restant groenzeep van je aanrecht af en wijf je het op met een droge zacht doek. Dan kan je er weer een tijdje tegenaan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het een granieten blad is en het glimt nu niet, dan is het nooit gepolijst geweest.
Als je het toch iets wil laten glimmen, moet je HG glansfilm gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb van een keukenmonteur de tip gekregen om aanrechtblad altijd met afwasmiddel schoon te maken en nooit met Jif of dergelijke want dat schuurt teveel. Ik heb zelf een kunststof aanrechtblad maar het lijkt mij dat het voor een rostvrijstalen aanrechtblad ook beter is en die keukenmonteur had het destijds over NOOIT met Jif o.d. dergelijke schoonmaken.

Toegevoegd na 58 seconden:
Volgens mij is het blad zoals mijn voorganger zegt dan inderdaad niet gepolijst geweest.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kun ook insmeren, met olijfolie kunnen proberen dat een nacht laten zitten wil vaak ook helpen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
doorzichtige autowas! Dus die was die je er op smeert en die droogt dan op en dan moet je hem uitwrijven. Daarom is het belangrijk dat je de dooorzictige variant neemt, want die andere slaat wit uit en dat is moelijk bij de randjes en dergelijke. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding