Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel bleek moet je in 1 emmer water doen om vlekken ui wit wasgoed te krijgen?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een eetlepel of 2 zou genoeg moeten zijn. Maar ik zou het niet te lang laten staan, want het kan nog wel eens wat gelig uitvallen soms, vooral als er iets in de bleek word gelegd dat bv door het wassen verkleurd is geraakt. Dan is de kans groot dat het niet helder wit wordt maar geel.

Toegevoegd na 2 minuten:
En geen heet water in de emmer doen want er blijven altijd restjes wasmiddel of wasverzachter achter in de stof, en als je dit in heel heet damend water legt, vermengt de wasverzachter of wasmiddel zich met chloor en kunnen er gevaarlijk dampen vrij komen met de stoom van het water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

witte was bleken met gloor daar wordt je was geel van. misschien kun je dan beter ontkleuring gebruiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bleek of chloor is om te bleken niet om er vlekken mee te verwijderen. gebruik zo een vlekkenverwijderaar die witte ronde plastic potten met rosse letters
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik haal zo ook wel eens vlekken uit wit wasgoed, maar je moet maar een klein beetje chloor gebruiken.
Ik dompel het stuk wasgoed dan in het aangemaakte chloorwater en doe het dan meteen in de wasmachine.
Dus in een emmer ongeveer een eetlepel chloor, ik doe het op gevoel, ik spuit gewoon een beetje erin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding