Waarom liggen er dode vliegjes in mijn badkuip?

Let op!!!! Vanmorgen gepoetst dus het zijn recente gevallen!!!!

Het was me al eens meer opgevallen, vooral in de ochtend hebben we met dit weer meerdere dode vliegen (geen bromvliegen, kleiner, het lijken bijna muggen) in de (witte) badkuip. En ik heb nu goed gekeken, verder niet in de badkamer, niet op de grond bijv, wel (in de ochtend) een enkele in de wasbak.

Waarom speciaal daar, en waarom niet op de grond?

Toegevoegd na 21 minuten:
als aanvulling, de watersloten werken prima. Ik heb wel een raam open staan in de badkamer en daar komen ze vast doorheen. Maar WAAROM eindigen ze A) hun bestaan in mijn badkamer en B) in de badkuip, waarom niet op de vloer, dat oppervlak is groter dus ipv 6 in de badkuip en 0 op de vloer (heb net geteld) zou redelijk zijn: 2 in de badkuip en 4 op de vloer

amigo
12 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Misschien werkt het waterslot van de badkuip niet correct! Er ontstaat dan (soms) een open verbinding met het riool...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er een luchtrooster boven de badkuip?

Dan zou het kunnen dat die dode vliegjes daar uit komen!
De wind zou precies in de pijp kunnen blazen waardoor de dode vliegjes in je badkamer terrecht komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zijn het juist een soort kruipbeestjes die (nog) niet kunnen vliegen en die dan je badkuip in kruipen en vervolgens niet meer omhoog kunnen kruipen omdat het te glad is. Voor je gootsteen geld dan het zelfde.

Of het is dit vliegje (Gekopieerde tekst)

Latrinevlieg

Uiterlijk
Kleine, zwarte of zeer donkerbruine vliegensoort. Grote, stevige, zwarte haren bovenop thorax en kop.
Ontwikkeling
Eitjes worden afgezet in organisch rottend materiaal.
Leefwijze
Volledige gedaanteverwisseling. De larven leven in mesthopen, gierkelders, afvalwater en rioleringen. Ook in kruipruimten waar leidingen kapot zijn en drab ontstaan is. Larven komen tevens voor op zeer vochtige plaatsen waar de bodem verontreinigd is met rottend organisch materiaal.
Schade
Er is geen directe schade van de latrinevlieg. Ze kunnen in grote aantallen wel hinderlijk zijn.
Wering/Preventie
Kapotte leidingen repareren en ontwikkelings plaatsen opruimen.