Hoe krijg je zweetgeur uit kledij die net gewassen is?

Wij hebben kledingstukken (nochtans niet van goedkope merken) die na het wassen nog steeds naar zweet stinken (als ze beginnen te drogen of gestreken worden). Ik probeerde al verschillende soorten wasmiddel, maar niets helpt! Heeft iemand een idee hoe ik van die stinkende geur afkom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hele vieze kleding moet je niet bij de 40 graden was doen, maar minimaal met 60 graden wassen en ook een langer programma gebruiken.

Antwoorden (4)

Als je een t-shirt een paar keer hebt gedragen kan het gebeuren dat er een "vaste" zweetgeur onder de oksels zit die elke keer weer ruikt. Zet de shirts een nachtje in een emmer water met azijn (ongeveer een-derde fles), doe ze daarna in de wasmachine en weg is de geur. Komt de geur terug, gewoon weer herhalen. Ossengalzeep werkt ook, maar dat is meer werk omdat je de plekken in moet zepen, dat laten intrekken en dan wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een keer goed heet wassen, niet 40 graden maar minstens 60 graden, en dan het liefst buiten in de zon laten drogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad in een emmertje met (schoonmaak)azijn laten weken. Wat ik zelf ook erg fijn vind zijn geurbuiltjes, dan blijft het in de kast ook lekker fris ruiken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan maskeer je de geur.....
Als de kleding licht is van kleur kan weken in soda ook helpen. Dit is ook een ontsmetter (ontstoken vinger in de soda) En dat is nu juist de oorzaak van zweetlucht, bacterien. Azijn neutraliseert wel geurtjes, maar als de bacterien die zweet veroorzaken door het niet heet kunnen wassen van de stof nog aanwezig zijn, zal na het drogen de geur toch weer terug komen. Dus weken in de soda, maar geen uren.