Waarom kun je met een nieuwe handdoek niet goed afdrogen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik ook, het lijkt net of je huid glijdt met een nieuwe handdoek. Na 1x wassen droogt het stukken beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb volgensmij ooit ergens helezen dat je,m eerst moet wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was de nieuwe handdoeken de eerste paar keer zonder wasverzachter.. Dit geldt ook voor nieuwe theedoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is dit probleem wel na enkele keren wassen, verholpen. Echter vorig jaar badhanddoeken gekocht bij action, mooie dikke, dat wel, maar na tig keer wassen, nemen ze nog steeds slecht vocht op. Geen idee waar het aan kan liggen.

Het beste antwoord

De verfstoffen en de stoffen die toegevoegd zijn om de stevigheid aan het weefsel te geven zijn waterafstotend, dat is de reden dat het in het begin niet goed afdroogt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaar dat er een soort theedoeken is die als slogan DDDDD heeft: de doek die direct droogt - want dat is echt uitzonderlijk, normaal moet je hand- en theedoeken echt een keer gewassen hebben voor ze lekker drogen.

Andere antwoorden (6)

Ik kan me prima afdrogen hoor met nieuwe handdoeken.

Misschien bedoel je dat zo dan wat hard zijn?
Dan zou ik ze gewoon 1 keer over je rug halen, dan zijn ze een beetje nat en en stuk zachter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nieuwe handdoeken zijn juist niet hard.
Ik was nieuwe handdoeken en theedoeken enzo eerst voordat ik ze ga gebruiken. Dan drogen ze prima af ...

Toegevoegd na 1 minuut:
Ook al vanwege het feit dat iedereen er in de winkel al met de, gewassen of ongewassen, handjes aangezeten heeft ...
12 jaar geleden
ik ben ook benieuwd maar ik denk dat er een ápret
aan is toegevoegd. Sommige handdoeken hebben het wel,
andere, vaak juist de goedkopere, niet. Misschien siliconen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een handdoek die in de winkel ligt heeft nog een vetlaagje. In de was gaat deze weg, zodat de handdoek vocht kan opnemen. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De chemische middelen die zijn toegevoegd zijn water afstotend maar er wel af te wassen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De handdoeken krijgen een behandeling om ze mooi dik en zacht te maken. Dat is aantrekkellijk voor de verkoop, maar je kunt je er inderdaad niet mee afdrogen.

Zet ze een nacht in water, met een scheut azijn en wat zout. Dan wassen en aan de lijn laten drogen. Dan drogen ze al iets beter.