Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn sloffen stinken een beetje, wat nu?

Ik heb twee paar 'laarssloffen' ofwel 'slippers'. Nu draag ik ze vrijwel dagelijks, al dan wel redelijk afgewisseld. Maar ze stinken! Dat ruik je uiteraard op het moment dat ik ze uittrek. Ik heb eigenlijk helemaal geen typische zweetvoeten, maar met deze sloffen gebeurt het wel. Ik heb één paar als op de afbeelding en een ander van nepbont. In beide zit geen wasinstructie.

Toegevoegd na 5 uur:
Dank voor de tot nu toe gegeven vragen! Ik zit er altijd met blote voeten in omdat dat zo lekker zit, ik heb verder ook nooit zweetvoeten maar het gaat echt snel als je dag in, dag uit van die dingen draagt. Ik ga proberen ze in een sopje te gooien, al ben ik bang dat het niet gaat lukken met die van nepbont.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (12)

Eerst toch even wassen is denk ik toch het beste. Als het stof is zal je ze toch wel in de Biotex ofzo kunnen zetten met handwarm water? En dan om herhaling te voorkomen....

Als het gaat om de typische zweetvoeten lucht (boterzuur) dan kan je dit erg goed voorkomen door Pedispray te gebruiken. Dit pakt de boterzuur bacteriën aan waardoor de stoffen in je zweet niet meer worden afgebroken tot boterzuur en je dus van de zweetvoeten lucht bent verlost (gebruik het op je voeten eens per 2 weken ofzo en spuit wat ik je slippers). Het is te koop bij de standaard winkeltjes zoals ETOS, Kruidvat en dat soort. Redelijk prijzig (iets van 8 euro geloof ik) maar gaat lang mee en het heeft mij in 2 weken tijd van alle zweetvoetenluchtjes verlost (na allerlei voetbadjes, zalfjes en poedertjes te hebben geprobeerd)

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of dat een officiële manier is maar ik heb ook zoiets endat laat ik even weken in een lauwwarm handwasje. Beetje wasmiddel en daarna goed laten drogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook diverse spray's verkrijgbaar om je schoenen op te frissen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijd voor een nieuwe misschien??
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er geen kartonnen zooltjes in zitten kunnen ze gewoon in de wasmachine op 30 gr. Niet in de droger stoppen, want dan kunnen ze krimpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wassen of weggooien en geen blote voeten in de nieuwe sloffen, altijd katoenen sokken aan en als het even financiëel haalbaar is geen kunstvezel kopen maar een natuurlijke vezel zoals bijvoorbeeld katoen, linnen of leer.
Je voeten wassen en schone sokken voordat je ze aantrekt is ook wel slim :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dezelfde soort sloffen (alleen zijn de mijne effen wit) en ik gooi ze gewoon in de wasmachine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je een sopje niet aandurft met de sloffen van nepbont, kan je ze ook volstorten met biotex of soda, en zo een nacht laten staan.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
succes!
de biotex of soda kan je daarna nog gewoon gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Je kunt ze misschien eerst ff wassen als dat kan. Maar wat je ook kan doen is voeten/schoenen deo kopen. Dat is een spuitbus speciaal voor je voeten en/of sloffen/schoenen. Deze kun je in veel schoenenwinkels kopen of bij een drogist kun je ze denk ik ook wel kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spuit er deo in en ook op je voeten voor ze erin gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze sloffen heb ik ook en gooi ze gewoon in de wasmachine en komen er weer lekker fris uit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eén nachtje in de diepvries werkt vaak ook (als je bijvoorbeeld geen tijd hebt om een was te draaien).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding