Hoe krijg ik vlekken van een post-it blokje dat heeft afgegeven uit mijn kleren?

Ik heb een geel post-it blokje in de achterzak van mijn broek laten zitten tijdens het wassen. Nu zit er een grote gele vlek net boven de zak en erop. Is er een manier hoe ik die er nog uit kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
15.4K

Antwoorden (2)

Lastig om er uit te krijgen, meestal slijt het er gewoon met het wassen uit, maar dat duurt wel even.
Dus heb ik even op internet gezocht naar mogeljke snellere manieren:
Strijk een dikke klodder groene zeep op de vlek en was het gewoon uit in de wasmachine en de vlekken verdwijnen als sneeuw voor de zon!
Als je de vlek met een of ander middel hebt verwijdert ga dan met een stuk(je) voeringstof over de natte plek, tot het is aangedroogd,je krijgt dan geen kringen rondom de vlek.
En ossengal zeep wil ook nog wel eens werken (verkrijgbaar bij oa Dille en Kamille)
http://www.siderius.nl/ossengal/Site%20Folder/index.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit antwoord kwam ik tegen op de site "Oma weet Raad" onder het kopje "post-it vlekken":

Hai, ik heb hetzelfde gehad met een overhemd. Echt alles geprobeerd. Pas geleden kwam ik het overhemd tegen en dacht, ik gooi hem maar weg. De laatse kans was een klein sopje maken in een afwasteiltje met een scheutje dikke bleek. Ik dompel het overhemd bij de vlek even in het sopje en het verdween als sneeuw voor de zon! Direct daarna in een emmer met wat vloeibaar wasmiddel gedaan om de chloor er uit te halen. Hij is weer als nieuw zonder vlekken!
Succes!

(ik neem aan dat je broek wit of licht van kleur is?)