Wat is de beste manier om een hardstenen keukenblad weer mooi te krijgen?

er zitten lichte doffe vlekken op

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

insmeren met groene zeep. een half uur in laten trekken en daarna uitwrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er van uitgaande dat u een Belgisch hardstenen keukenblad heeft:
Belgisch Hardsteen bevat van nature kalk. Daardoor is Belgisch Hardsteen niet zo hard als graniet en is dus gevoeliger voor krassen en zuren (zoals in sinaasappelsap, meteen met water wegspoelen). Daardoor zal men met een Belgisch Hardstenen blad voorzichtiger moeten omgaan als met een granieten blad. Om deze redenen zal het blad normaal gesproken gezoet in plaats van gepolijst geleverd worden. Gezoete werkbladen hebben geen hoogglans maar een iets mattere zijdeglans.

Onderhoud kan met groene zeep of met half om half lijnolie/terpentijn want hardsteen is van nature al oliehoudend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt alsof het impregneermiddel wat uitgedroogt / uitgewassen is. opnieuw impregneren zou ik zeggen. Kijk even op onderstaande link voor vlekstof impregneer middel