Ik heb naaktslakken in de keuken .

Heb naakslakken gooi al slakken korrels maar zie elke morgen nog die slijmerige sporen wie weet raad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
25.5K

Antwoorden (6)

De enige echte manier: zorg dat ze je keuken niet in kunnen komen. Dus deuren, ramen en kieren dichtmaken.

Het helpt als er een "woestijn" direct buiten je keuken is. Dus geen weelderige planten die rond het raam groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een schaaltje bier neerzetten. de naakt slakken vinden bier onweerstaanbaar en verdrinken zich zelf in het schaaltje. (korrels zijn ook onweerstaanbaar maar niet altijd onmiddelijk dodelijk en dus komen en gaan de slakken soms. (ze gaan er overigens later wel aan dood.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beetje zout strooien waar ze binnenkomen... Niet bepaald dierenvriendelijk maar van die slakkenkorrels gaan ze ook dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In eerste instantie kun je de slakken bestrijden. Dit is slechts een korte termijn oplossing. Slakken houden van vocht, dus ergens in jouw huis zal het vochtig zijn. Voor resultaten op lange termijn lange termijn zul je dit probleem moeten aanpakken.

Lange termijn oplossingen:
Hoe droger de woning is, hoe minder aantrekkelijk deze is voor een slak. Dus het huis zo droog mogelijk te maken. Dit kan eigenlijk alleen worden gerealiseerd door goed te ventileren.
Checken of de kruipruimte vochtig is. Indien dat het geval is, kun je hier maatregelen tegen nemen door isolatie.
Gaten en kieren dichtmaken, zodat de slakken niet meer binnen kunnen komen.

Korte termijn oplossingen:
Slakkenkorrels en zout strooien. In plaats van slakkenkorrels of zout kun je in ook gebruik maken van gedroogd zeewier. Dit wier bevat zeer veel zout zodat slakker hier in een wijde boog omheen gaan. U kunt met dit zeewier een bepaalde hoek afsluiten en kijken of hiermee de slakken uit je huis blijven. Op deze manier kun je steeds nauwkeuriger bepalen waar je nog aan het werk moet om kieren en naden af te dichten.

Voor meer informatie: zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kapotte eier schillen werkt ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom je slakken in huis tegen, dan wordt het tijd riool en afvoer op hun deugdelijkheid te controleren. Ongebruikte "oude rioolpijpen", die niet zijn afgesloten, zijn een aanlokkelijke broedplaats voor slakken.