Hoe krijg ik een grauwsluier (cementsluier) van glazenruit af?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wees maar blij dat je er geen ervaring mee hebt;-)

Antwoorden (4)

ik zou het proberen met schoonmaakazijn.
mocht dat niet afdoende zijn, dan zou ik de ramen bespuiten met antikal, en dat even in laten werken.
Rieneke1
12 jaar geleden
Met wat verdund zoutzuur, dat hebben wij pas met natuur- en scheikunde geleerd.
Glas kan tegen zoutzuur, wel oppassen voor je kozijnen en handen.
Je hebt zo'n flesje zoutzuur al voor €3,- bij de Praxis.

Toegevoegd na 31 seconden:
Verdund zoutzuur is niet heel agressief, maar altijd oppassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag heb ik 7 maanden geleden ook gesteld, ik had echt alles geprobeerd, van Andy tot Zoutzuur, maar niets hielp. Tot ik de volgende tip kreegvan een mede-goeievrager:

"
c1o2r3r4y5 (37)Hallo,

Dat probleem heb ik ook gehad. Zoveel dingen geprobeerd en niets werkte tot ik op internet een fles HK250 besteld heb en dit werkte perfect. Het is wel prijzig maar dat was het me wel waard. Beter dan het advies om een nieuwe ruit te zetten (dubbel glas!)Vooraf kreeg ik van het bedrijf een proefje om te proberen, dat vond ik erg attent.
http://www.cementsluier.nl
Op deze site staan ook de reacties van vele andere tevreden gebruikers.
Succes!

Bronnen:
cementsluier.nl
7 maanden geleden
1 0 | 1 reactie | melden
"
Ik heb een proefmonster aangevraagd, en inderdaad, dit was het eerste middel dat echt hielp!

Toegevoegd na 8 minuten:
Overigens heb ik dit met m'n glazenwasser besproken, hij vertelde mij dat deze waas komt door het voegsel van de stenen boven je raam vermengd met regenwater, dus het zijn echt cementresten. Deze zijn met normaal reinigen niet te verwijderen, alleen met polijsten, en dat wordt pas echt een dure grap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een speciaal middel tegen cementsluier is BAROX.
Te koop bij bouwmaterialen centra.
Het volgende heb ik van internet gehaald.

Barox Plus is een krachtig en veilig reinigingsmiddel geschikt voor het snel en professioneel verwijderen van kalk- en cementsluier, zoutuitslag en merbaubloed. Barox Plus kan gebruikt worden op praktisch alle hard gebakken steen- en betonsoorten zoals bij gevelsteen en trappen, maar ook op raamdorpels en kozijnen. Ook te gebruiken voor het reinigen van metselgereedschap, betonmallen en kruiwagens. Verbruik: Kalk- en cementsluier verwijderen.

• Lichte vervuiling geldt 100 ml Barox op 1 liter water
• Matige vervuiling geldt 500 ml Barox op 1 liter water
• Zware vervuiling 1000 ml Barox op 1 liter water

Wij hopen u bij deze voldoende informatie te hebben gegeven om de juiste keuze te kunnen maken.
Wanneer u nog verdere informatie wenst, kunt u te allen tijde contact opnemen met de verkoop. U wordt dan vakkundig en snel geholpen.

Ik neem aan dat het werkt op glas. Een liter kost ongeveer 11.64 euro