In ieder geval nooit met ammoniak, dat tast de kozijnen er aan, nooit doen dus!
Ik zou gewoon schoonmaken met een sopje, minste kans op schade en ze worden toch schoon!

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk eens wat ik vond? Misschien werkt dit ook!
http://www.vooroma.nl/schoonmaaktips/kunststof-kozijnen-schoonmaken.htm

Toegevoegd na 10 minuten:
er hoort er niet tussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je waardevolle reaktie!
Wij gebruiken één of ander goedje van HG, dit is gemaakt om algen ed te verwijderen van de kunststof kozijnen... Ben alleen de naam ff kwijt..
En allesreiniger werkt ook wel perfect..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je waardevolle reaktie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HG werkt prima maar is in vergelijking met andere producten stomweg duur.
Het snelst, het beste en vaak ook goedkoopste is met AUTOSHAMPOO.
Wat op je kozijnen zit is dezelfde vervuiling als op auto's.
Werkt gewoon perfect.
Dit advies gaven we ook altijd mee als we een woning gerenoveerd hadden met kunsstof kozijnen.

En als het gladde kozijnen zijn dus zonder houtnerf kan je ze ook nog eens in de auto was zetten.
Blijven ze helemaal mooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je waardevolle reaktie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit werkt idd super(de auto was), ik gebruik het ook altijd voor de rolluiken(bak)
Met een schoonmaakmiddel voor kunststof tuinmeubels, verkrijgbaar in de bouwmarkt of tuincentrum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je waardevolle reaktie!
Als je om de week of paar weken je ramen zeemt neem je gewoon de kozijnen mee met hetzelfde water en hoef je nooit diep te reinigen. Als je dit een paar jaar versloft hebt rest bijna alleen cleaner. Gladde witte kozijnen kan je schoonmaken met speciale polisher voor witte kozijnen. Dit is een soort jiff dus dat kan ook werken. Nog beter zijn al de polishers voor autolak, deze kan je ook op kleur krijgen, alleen dan weer uitkijken dat je de muur of kidnaad niet kleurt. Voor kozijnen met houtnerf renolit folie is alleen soppen het veiligst, het vuil in de houtnerf krijg je er mogelijk wat met een zachte borstel uit. (Maar ik zou aanraden geen lichte kozijnen volledig in houtstructuur te nemen, dat ter zijde)
Voor de verschillen in structuur kan je ook kijken op http://www.imaat.nl
Maar goed, kort gezegd is gewoon bij ramen zemen de kozijnen meenemen het snelst, goedkoopst en simpel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Dasty ontvetter. Een spuitbus van 1of 2 euro ongeveer bij de Wibra. Voor honderd-en-eén toepassingen super te gebruiken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glassex werkt altijd goed voor mij. Gebruik geen Cillitbang of andere sterke middelen.