ik heb een was/droog combinatie, is er bij dit soort apparaten ook een stof-filter wat ik schoon moet houden (zoals bij drogers)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.5K

Antwoorden (3)

Links of rechts onder zit een klepje en daar zit het vuil filter achter.
Die kan je er gewoon uitdraaien.
Pasop!!!!! Als hè het folter er uit schroeft kan er water uit lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, je moet met regelmaat de filters in de was/droog combinatie schoonmaken. Hier verzamelen zich pluizen en stof. De filterindicatie geeft met een zoem- of belsignaal aan dat de filters eerst schoongemaakt moeten worden voordat de machine het programma verder kan afmaken.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.elcheapo.nl/info/product_was_droog_combinaties_helptext/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zoem of belsignaal is lang niet bij alle was/droogcombinaties aanwezig.
Ik heb sinds 7 jaar een wasdroogcombinatie van Miele, en heb nog nooit een filter schoongemaakt.
Ik kan er ook niks over vinden in de gebruiksaanwijzing.
De was komt er keurig schoon uit, dus nergens problemen mee.
Lees de gebruiksaanwijzing nog even goed door, want niet iedere wasdroogcombinatie is hetzelfde.

Mocht je de gebruiksaanwijzing niet (meer) hebben, dan kun je die meestal ook vinden op internet als je bij google het merk, nummer en 'gebruiksaanwijzing' intikt.