Mijn wasmachine draait niet meer!

Wat kan er aan de hand zijn? Hij Pompt wel gewoon water

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Dit kan je gewoon kapot noemen.
Haal er een monteur bij en die zal er verder naar kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan diverse oorzaken hebben!
Misschien is de riem eraf gelopen of geknapt.

misschien kun je meer info geven of je de motor wel hoort draaien?

Toegevoegd na 1 minuut:
De klok kan ook kapot zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
V snaar kapot door kalk misschien?.
Ontkalken helpt misschien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker op vakantie geweest?
Heb dat ook een keer gehad en toen bleek dat de V-snaar die al een beetje oud was bleef plakken en de trommel niet meer rond kreeg.
Dus als je geluk hebt is dat het..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snaar gebroken of koolstofborstels. Tot slot kan het ook de motor zelf zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En het kan zelfs het beveiligende deurslotje zijn dat niet meer goed afsluit en dus het signaal aan de machine geeft dat hij niet mag gaan draaien.
Als je zelf niet al te handig bent, is dit het perfecte moment om er een monteur bij te roepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeft de wasmachine iets aan? Bijv. FEH? Dan kun je even in je instructieboekje kijken wat dat betekent.
Staat de kraan wel goed open? (Klinkt misschien raar maar ik dacht ook een keer dat hij het niet meer deed, bleek de kraan dus niet helemaal open te staan).
En misschien helpt het als je de wasmachine helemaal uitzet, compleet met stekker eruit en dan na bijv. 10 minuten weer aanzet. Dan gooit hij zijn hele programma eruit en kun je opnieuw met wassen beginnen. Eventueel herhaal je dit een paar keer.