Waar kan ik een huishoudschema vinden?

Een schema waar in staat wat je dagelijks, wekelijks, tweewekelijks, maandelijks, halfjaarlijks en jaarlijks moet doen in het huishouden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

gewoon even google loslaten, Ik heb er al 1 voor je gevonden. Teveel om naar hier te copieren, succes ermee
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In onderstaand boek staat hoe vaak je dingen moet/kunt doen, en verder erg veel bruikbare tips. Ik vind het een aanrader!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak er zelf een...
Doe elke dag je dingen in huis, en schrijf dan de tijd op dat je ermee bezig bent
Niets moet, het is jouw huishouden
bepaal voor jezelf wat je wanneer wilt doen en wat jij prettig vindt, das voor iedereen verschillend.
Neem een schrijftblok en schrijf per ruimte het werk op dat jij ziet en nodig vindt.
Heb je alle tijden dagen weken maanden ( jaren XD) en allesd werkzaamheden opgeschreven dan kun je per dag 6 dingen doen bijvoorbeeld. Een paar grote en een paar kleine ( dat is waar ik op uit kwam, 6 taken per dag, verdeeld over drie maanden, en op die manier was elke drie maanden alles aan de beurt geweest)
Je moet namelijk niets, het is jouw huishouden :) fijn he ;-)
Maar ik wil je wel helpen hoor bij het opstellen ervan^^
Momenteel vind ik het prettiger met de stroom mee te gaan. Per wek maar ik een lijstje dat precies op mijn kladblok past. Ook mijn ontspanning zet ik erop met de cijfers 1-2-3-4-5-6-7. Per dag zet ik ook een rondje om die dagelijkse dingen, zodat ik een juiste balans ook vind tussen de werkzaqamheden en mijn broodnodige ontspanning, die anders teniet zou worden gedaan tegenover het vele dat ik moet :)
Aan het begin van de volgende week zet ik de nodige taken die de week ervoor nog niet zijn geweest, bovenaan, die zijn dan het eerst aan de beurt...
Maar je kunt ook per dag 3-6 taken opschrijven voor jezelf die je ziet dat er moeten gebeuren... Je hebt er helemaal zelf de vrije hand in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een site dat heet huishoudplaza. Daar kun je van alles opzoeken, er is een forum, je kan er ook schema's opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
http://www.stofzuigerzen.nl/
Is ook een leuke site, niet met een schema maar wel met veel leuke tips