Mag je natte was zo in de droger doen?

Mij wasmachine is stuk gegaan zojuist.. en pompt niet meer af.. dus heb ik de natte was in de droger gedaan en vraag me nu af of dat dit wel goed is voor de droger.. het is geen condensdroger..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
37.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor je droger kan het geen kwaad. Voor je energierekening wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)

Het beste antwoord

Beter even uitlaten waaien , binnen kun je eventueel een fan in de droogkamer aanzeten . Natte was in de droger is niet ok , , pluis en roest vorming . Maar met een magnetron wil jet ook goed en gebruik ik regelmatig om klein van stuk kleding snel iets droger te maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de *magnetron*??? Dat zou ik alleen doen met spul dat heel heet gewassen mag worden. Voor je het weet verhit je het nog aanwezige vocht tot rond de 100 °C, en daar kunnen niet alle sokken tegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik laat ze niet aanbranden , houd mijn kleding ook niet kreukvrij maar schoenen gaan ook snel , water damp vliegt eraf .

Andere antwoorden (7)

Vervelend, een kapotte wasmachine! Als ik jou was zou ik alles zoveel mogelijk uitwringen en dan kan het natuurlijk de droger in. Hij zal er wel wat langer over doen om de was droog te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is balen joh, maar ik zou die natte was niet in de droger stoppen hoor. Volgens mij heb je dan grote kans, dat er iets kan doorbranden. Ik ben natuurlijk geen expert en zou morgen gewoon even de winkel bellen, om dit (na) te vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe de natte was maar beter niet in de droger ,want voordat het dan droog is ben je een dag verder,is daar helemaal niet op berekend,
probeer het zo goed mogelijk uit te wringen met de hand en dan gewoon ophangen.
als je evt een losse centrifuge bij de hand hebt ,kan het na centrifugeren wel zo in de droger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ai, dat zijn altijd vervelende dingen. Zit er niks in de pomp?Ik zou de was niet nat in de droger doen, waarschijnlijk krijgt je droger die natte was ook niet goed droog, of je moet het prgramma een paar keer laten draaien. Heb je niet een lieve buurvrouw/man, bij wie het het programmaatje even af kunt maken totdat je wasmachine gemaakt is? Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opgelost! Dank je...
OOit hebben wij dat probleem ook gehad en hebben toen een kleine cetrifuge gekocht, die zijn niet zo duur.
Later bleek dat ook het wasgoed uit een goed werkende wasmachiene, in deze centrifuge nog veel droger werd.
Nat wasgoed in je droger kost je erg veel geld voor stroom.
En dan is er nog buiten drogen maar ik kan jou situatie niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de meeste gebruiksaanwijzingen van wasdrogers staat dat je er geen druipnatte was in mag stoppen, omdat de droger dan kapot zou gaan. En dan zit je met twee defecte apparaten, lijkt me ook niet je dat....
AWM
14 jaar geleden
de magnetron (niet te lang) doe ik ook wel eens ;)