Dringend: hoe krijg je vlekken uit een lichte matras?

Er zit een erg grote, oude, (bedenk maar-) vlek in. Hij is loeizwaar dus ik kan hem niet op zijn zij zetten om schoon te poetsen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.9K

Het beste antwoord

Probeer het met Dasty ontvetter. Deze in laten trekken en daarna met alleen water schoonmaken, tot de Dasty er uit is. Daarna goed laten drogen. Dasty is alleen bij Wibra te koop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In ieder matras komen vlekken. Het zijn voornamelijk zweetvlekken. Deze zitten vaak zo diep dat je een stoomreiniger nodig hebt om de vlekken eruit te halen. Het enige probleem is dan dat je matras lang nat blijft en dus zeker 3dagen moet drogen. Leuk klusje om te doen voor je op vakantie gaat bijv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar een drogist en koop daar van HG vlekkenspray extra sterk .
Daarmee krijg je er elke vlek ermee uit .
En je kunt het enkele malen herhalen als de vlek er nog niet uit is .
En je kunt de matras gewoon laten liggen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Besprenkel het matras met sodakorrels en laat het een half uurtje intrekken. Vlek en ...luchtjes verdwijnen in de soda. Daarna gewoon opzuigen en je matras ruikt weer heerlijk fris en de vlek is ook verdwenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zit er geen hoes om je matras? die kun je er evt. afhalen en naar de stomerij brengen.
de HG vlekkenspray werkt hier ook altijd goed bij vlekken in de bank, dus wie weet ook voor je matras?