Hoe krijg ik witte handdoeken weer goed wit schoon, zonder rare vlekken, zonder ze te bleken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

ik gooi er altijd een paar steradent tabletten bij in (in het doseerbakje) en gewoon op 60 graden wassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op 90 graden wassen met een speciaal wasmiddel voor witte was. Als dat niet werkt, dan moet je ze toch bleken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aloude probleem! Het schoonst krijg ik ze door aan het witwasmiddel een schepje OXY-wit toe te voegen, en dan gewoon op 60 gr wassen (maar oude vlekken krijg je er niet uit, die zijn er als het ware "ïngewassen", ook niet op 90 graden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder gebruikte altijd Echfa Wit van Biotex, in ieder geval te koop bij Kruitvat. Dat is speciaal voor vergeelde of vergrauwde witte weefsels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voeg eens een pakje bakpoeder (in bakpoeder zit een bleekmiddel: bicarbonaat) bij het waspoeder bij het wassen) Zo lijken ze weer zo wit als toen ze nieuw waren.

Om de was weer heerlijk wit te krijgen moet je naast je gewone wasmiddel een eetlepel soda in je wasbolletje doen! (of bij je waspoeder in het laatje).

Succes !!