Dat is zeker niet onverantwoord. Uiteindelijk was je je handen er ook mee en heel veel mensen gebruiken het nog tijdens een douche beurt.
En vroeger werd de kleding met zeep gewassen.
Wel zijn er vele soorten zepen. Zeep ontstaat door de verzeping van een vet met loog. Ook is het mogelijk om zeep van een vetzuur met loog te maken. Het product wordt in combinatie met water gebruikt als schoonmaakmiddel. Toiletzeep van een normale, alledaagse kwaliteit wordt meestal gemaakt van rundvet, olijfolie, palmolie, palmpitolie of kokosolie. Voor de meer exclusieve soorten zeep wordt soms gebruikgemaakt van exotische oliën en vetten als shea butter.
Behalve zeep bevatten zeeptabletten in de meeste gevallen ook hulpstoffen zoals plantaardige of synthetische geurstoffen en kleurstoffen.
Natuurlijke zeep heeft de ongewenste eigenschap dat het een neerslag vormt in combinatie met calciumionen. Daardoor wordt de reinigende werking ernstig verstoord wanneer het gebruikt wordt in combinatie met hard water.
Net als onder de douche dien je de vaat goed na te spoelen. En er zit geen glansmiddel in natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks

Andere antwoorden (3)

Het kan. Het is alleen veel minder ontvettend, en het is niet gemaakt om er sporen van binnen te kunnen krijgen.
Dus goed boenen en goed afspoelen en niet op laten drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is verantwoord. Ook handzeep zal het water 'breken', waardoor je vaat schoner wordt dan als je helemaal geen zeep had gebruikt. Het lost alleen wel iets minder snel vetten op dus ik zou warmer water gebruiken.
Maar het is natuurlijk niet geschikt voor consumptie, zorg ervoor dat je het heel goed afspoelt.
Een beetje handzeep binnen krijgen is absoluut geen ramp (anders zouden er wel waarschuwingen op de verpakking staan) maar lekker is anders.
Goed naspoelen en niet vergeten afwasmiddel op het boodschappenlijstje te zetten want dat werkt toch het allerbeste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, snap de min weer eens niet, prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de laatste tijd al vaker rare anonieme minnen gezien bij specifiek Annigje. Heb je iemand boos gemaakt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet dat ik weet...alhoewel ik vermoed dat een reactie van mij op een antwoord van een erg religieus persoon me bij sommigen iets minder geliefd heeft gemaakt.
met vloeibare handzeep kan het, maar wel heel goed na spoelen met heet water.

de handzeep in vaste vorm nooit gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertel er wel even bij waarom geen handzeep in vaste vorm te gebruiken en wat het verschil is tussen vloeibare en vaste handzeep, behalve dat het ene vloeibaar en het andere vast is.