als je dekbed op 95 graden wast krimpt het dan?

Toegevoegd na 10 minuten:
sorry foutje ik bedoelde het dekbed over trek set kwam even niet op het woord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.5K

Antwoorden (4)

Dat ligt er aan wat voor dekbed het is.

Is het wol?
Is het katoen?
Is het synthetische?
Is de overtrek wol of katoen of synthetisch?
Is de vulling wol, of veren of katoen of synthetisch
en wat voor synthetisch?

Met andere woorden:
Nee waarschijnlijk zal het niet krimpen. Meer kans dat het bobbelig wordt en lelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de tijk van katoen is wel ja. Dan zal het zeker een paar cm. krimpen.
Bovendien zal de vulling ook vervormen.

Kijk altijd goed op het etiket op hoeveel graden het maximaal gewassen kan worden en ga daar niet overheen.

Toegevoegd na 6 uur:
Dekbedovertrek kun je wel op 95 graden wassen. Zeker als het eentje is die je ook op 60 graden kunt wassen.
Ik doe het altijd met mijn witte overtrek en hij krimpt niet.

Maar let er wel op dat hij kleurvast is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een katoenen dekbedovertrek krimp zeker op 95 graden. Hoeft ook helemaal niet zo heet gewassen te worden, 60 of 40 graden is goed genoeg. Een synthetisch overtrek krimpt niet.
13 jaar geleden
ik doe het ook altijd en bij is het nog nooit gekrompen , die van onze zoontjes gooi ik er ook altijd op 95 graden in