Mogen anti aanbak pannen in de vaatwasser

of laat de laag dan los.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
22.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zullen het er wel niet voor niets bijzetten. Wat voor marketingwaarde heeft het immers om te zeggen dat je meer moeite moet doen om de pan schoon te krijgen?

Het beste antwoord

Mijn pannen gaan dr gewoon in en de antie aanbaklaag gaat langer mee dan men aangeeft.
Met afwassen onder de kraan met een borstel, beschadig je de laag sneller.
Das mijn bevinding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De pannen in de vaatwasser stoppen zorgt ervoor dat deze laag sneller slijt dan normaal, dus het mag wel maar verkort de levensduur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee niet in de vaatwasser doen. De anti aanbaklaag kan niet tegen de agressieve vaatwasmiddelen.

Hier is het antwoord van Tefal.

De pan kan in principe in de vaatwasmachine, maar let wel: glanzende materialen kunnen na verloop van tijd verkleuren of dof worden onder invloed van vaatwasmiddelen. Deze slijtage valt niet onder de garantie.
LET OP! Wij adviseren u de pan niet in de vaatwasmachine te doen omdat vaatwasmiddelen (vooral de tabletten) erg agressieve elementen bevatten die beschadigingen kunnen veroorzaken aan pannen waarin aluminium is verwerkt.
De pan moet na frequent gebruik in de vaatwasmachine ook vaker ingewreven worden met wat olie.
Overigens is het ook niet noodzakelijk om de vaatwasmachine te gebruiken, omdat ze door de anti-aanbaklaag zeer gemakkelijk zijn schoon te maken. Ons advies is dan ook om de pan handmatig te reinigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad gewoon heel makkelijk een anti-aanbakpan schoon te maken. Vaak heb je er niet eens afwasmiddel voor nodig. Dus waarom nog in de afwasmachine stoppen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja mee eens, even onder de hete kraan en schoon!
Meestal word het afgeraden. Maar vraag jezelf af wat je liever doet: eens in de zoveel tijd een nieuwe pan kopen of elke keer die pan met de hand afwassen. Zelf kies ik ervoor om die pannen gewoon in de vaatwasser te doen, inmiddels zijn mijn laatste twee anti-aanbakpannen al bijna vijf jaar lang vaatwasbestendig. De laag ziet er nog goed uit.