waardoor word een witte synthetische bh's en synthetische witte T shirts na meerder keren grauw van het wassen

Ik heb meerder sport bh's en was die te gelijk in de wasautomaat na verloop van tijd worden de zijkantje grauw goor en de cup is mooi wit. Wie weet een goede tip om de BH geheel mooi wit te houden zelfs ba vele keren wassen en welk wasmiddel kan mij worden aan bevolen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Altijd het wasgoed sorteren op kleur. De witte bh's wassen op 30 graden met andere witte kleding die op 30 graden gewassen worden. Gebruik een witwasmiddel, liefst vloeibaar omdat er dan geen zeepresten (korreltjes) in blijven.

En dit geldt voor alle was, sorteren op kleur en bijbehorend wasmiddel erbij en je kleding blijft als nieuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Doordat alle overige was, hoe minimaal ook, kleurstoffen loslaat die de witte dingen opnemen, maar ook omdat witte textiel uit zichzelf na verloop van tijd al vergrauwt of vergeeld onder invloed van licht, vooral katoen. En niet te vergeten de zweetsporen in de regio van de oksels en onder de borsten.

Het enige dat je er aan kan doen is je witte spulletje (af en toe) in een speciaal witwasmiddel wassen op een wat hogere temperatuur dat danwel bleekt danwel optisch wit maakt.

Een volledig synthetische beha kopen heelt vermoedelijk ook. Dat verkleurt eigenlijk nauwelijks, maar zit beduidend minder lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat, zoals Marleen ook al schrijft, synthetische stoffen na verloop van tijd vergrauwen. Waar je je BH's witter van worden, is Echfa wit voor vergeelde gordijnen (je t-shirts natuurlijk ook). Ook kun je speciaal blauwsel kopen, dat je moet toevoegen aan je wasmiddel, zodat het witter lijkt.