Hoe vraag je aan iemand of ze wil mee helpen stofzuigen en dweilen ipv administratief werk?

Toegevoegd na 22 uur:
Diegene is in dienst

13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is je relatie met die iemand? Gaat het om een situatie in een bedrijf waar een keer extra gedwild en gestofzuigd moet worden? Iemand die je (bijvoorbeeld via een PGB) hebt ingehuurd om je persoonlijke administratie te doen? Een vrijwilliger die je helpt met de administratie?

Het beste antwoord

Rustig uitleggen dat er geen administratief medewerker meer nodig is en dat je hem/haar niet meet nodig hebt voor die functie. Daarna als alternatief geven dat er nog iemand nodig is om wat klusjes te verrichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gaat je vraag om hulp die je kreeg toegewezen om je in een bepaalde situatie te steunen? Mijn ervaringen met welke hulp dan ook is dat voor sommige mensen hulp vragen al heel erg moeilijk is. Daarna kan het nog moeilijker worden omdat je mogelijk iemand kunt tegenkomen die je niet als hulpvrager maar eerder als zielig ziet. Zo kun je iemand treffen die alleen komt om koffie te drinken, een uur eerder vertrekt of helemaal niet komt. Ik heb veel ervaringsverhalen gehoord uit mijn omgeving hoewel het grootste deel van de hulp betrouwbaar is.
Ik zou eerst aan de persoon zelf vragen of ze het huishouden wil laten voorgaan op de administratie en als dat niet lukt moet je iemand vragen via het hoofd van de organisatie. Iemand die jou helpt zoals jij dat wilt. Hoop dat je nu weet dat je er niet alleen in staat