Vlekken in witte was (zie omschrijving)

Ik heb een paar witte handdoeken (badstof) en een wit/crèmekleurig vest (wolachtig) en als ik die tegen het ligt houd, dan zie ik er donkere vlekken op. Op de handdoek en vest is niks te zien op het oppervlak, maar zodra er licht achter zit, zie ik overal donkere vlekken. We hebben een best oude wasmachine, een bovenlader. Zou het daar aan kunnen liggen? Weet iemand hoe ik deze vlekken kan voorkomen? En evt. kan verwijderen?

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik zie nu dat ik het ook in een wit shirtje heb, waarbij het wel te zien is als ik 'm aan heb! Ooh, ik word er gek van! Het zijn geen gekleurde vlekken, maar het lijkt alsof het op sommige plekken nog nat is, gewoon wat donkerder van kleur!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Vetluis. machine reinigen en regelmatig op 90 graden wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er zitten vlekken in je handdoeken en vest, alleen zie je deze alleen als je ze tegen het licht houd.

Je kan handdoeken wassen op 90 graden met een schep Vanish voor witte was, je vest niet zo heet wassen natuurlijk.

Maar je kan je ook afvragen hoe erg het is dat er vlekken inzitten die niet te zien zijn.

Als het door je wasmachine komt, wat natuurlijk kan, moet je ook eens op de andere was letten, wordt die wel helemaal schoon? Zo niet dan kan het best zijn dat de machine niet echt heel goed meer wast. Of misschien doe je de machine te vol, dat zou ook nog kunnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Na je toevoeging denk ik vooral aan een te volle wasmachine, maar je 'moet' ook regelmatig je wasmachine een was op 90 graden geven (vind ie lekker :)
dan wordt de machine ook goed schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel, ook een plusje!
Het kan ook zijn dat je simpelweg teveel wasmiddel hebt gebruikt, en het er niet helemaal is uitgespoeld. Probeer eens je shirtje met de hand na te spoelen, en kijk of de vlekken dan verdwenen zijn.