Hoe ontkalk ik mijn strijkijzer?

Er komt allemaal kalk op mijn shirtjes als ik wil strijken! Hulp aub!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

ik ontkalk wel eens door helft water helft azijn(gewon keuken-dus geen schoonmaakazijn is te sterk),wel daarna nog eens extra vullen met water en uitstomen,anders heb je de geur in de was zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt er op ademen. Klinkt raar maar het helpt wel. Door koolstofdioxide word de kalk troebel en haal je het erzo af
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huishoudazijn, paar uur laten intrekken en dan goed doorspoelen. Houd wel rekening met elektronica natuurlijk;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe een mengsel van half water en half schoonmaak azijn in het strijkijzer.
Laat hem een paar minuten lekker doorstomen, afkoelen en leeg gieten. Met een azijn doekje de buitenkant reinigen.
Je kunt kalk voorkomen door gedestilleerd water er in te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een condensdroger hebt, kun je het water uit de condensbak gebruiken om mee te strijken. Dat is bijna net zo goed als gedestilleerd water en het ruikt nog lekker, ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stippel, goede tip, helaas heb ik die niet ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook niet bij de buren .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@teun, ha,ha, dat zijn allemaal oudere boeren mensen en die hebben net als ik een grote tuin met een drooglijn.
Bij wat slechter weer, drogen we onder de veranda of onder een andere overkapping.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dan houd het op he !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dan stopt het ;)