Hoe krijg ik de golf onderaan mijn vest weg?

Ik heb de gewoonte bij veel van mijn vesten, ze naar beneden te trekken, dat zit beter vind ik dan.

Het probleem is dat er dan een soort golfje ontstaat helemaal onderaan de rits, dus dat het buigt en naar voren steekt. Best lelijk vind ik zelf.

Heeft iemand misschien een maniertje om dit weg te halen? werkt strijken? of is er iets meer voor nodig?

Toegevoegd na 29 minuten:
de vesten zijn van katoen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Dat hangt natuuriljk een beetje af van de kwaliteit van de vesten. Wol kun je nog redelijk terug persen in de vorm, katoen is hopeloos. Ook de meeste kunststoffen laten zich vrij definitief in de nieuwe vorm trekken, en krijg je dus nooit meer mooi.

Ik stel voor dat je gewoon langere vesten koopt of maakt, dan heb je dat probleem niet. (Ik maak ze altijd tot onder mijn billen, en geen centimeter korter. Ik hoef dan ook nooit te 'trekken', wat ik bij shirts nog wel eens moet. Wat je ook kunt proberen is niet aan de onderkant te trekken, maar bij de schouders je vest op zijn plaats te schuiven, door het beetpakken van een zo groot mogelijk stuk stof. (Hoe kleiner het puntje, hoe meer het rekt). Maat dat betekent wel, dat je je een heel nieuwe gewoonte moet aanleren.

Vermoedelijk heb je een wat grote boezem waardoor de plaats van de schoudernaad zoals die van nature valt niet mooi is. Vooral goedkope confectievesten (sorry dat ik het zeg) hebben nogal eens het voorpand evenlang als het achterpand, zonder rekening te houden met borstruimte, waardoor het aan de voorkant altijd omhoog trekt. En ja, dan blijf je trekken.

Een goed vest, met busteruimte, van een natuurlijk veerkrachtig materiaal en op de juiste lengte gemaakt zal niet trekken. Maar voor je dat er uit hebt, ben je vermoedelijk drie, vier goedkope vesten verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor het uitgebreide antwoord, jammergenoeg zijn al mijn vesten van katoen, dus ik vrees dat ik inderdaad maar een nieuwe gewoonte moet aanleren. En ruzie met een mijn grote boezem heb ik niet ;) (ben een jongen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha, nee, dat zal dan wel meevallen. Hoewel, als je goed afgetraind bent kan het we een paar cm schelen. Maar dan praat je vermoedelijk inderdaad over die katoenen 'jogging-vestjes'. Vanaf de schouders in positie trekken is dan de beste manier - eerst goed bij nadenken, en na een week of wat is het een nieuwe gewoonte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat was één van mijn eersten, Helaas is het inmiddels VEEEEL te groot geworden. (Niet zozeer door het lubberen alswel omdat ik zo ben gekrompen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hee, je bent er gelukkig weer, ik had je de laatste dagen een beetje gemist (of heb ik niet op zitten letten?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je denk ik niet op zitten letten, Stippel,(of heel andere vragen bekeken dan ik), want ik ben al weer een paar wekelijk dagelijks redelijk actief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat goed van je dat je gekrompen bent! En wat een origineel vest. Heb je er een patroon van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, nou, er is nog meer dan genoeg reserve over, hoor. En ja, ik had voor dat vest inderdaad een patroon voor de mouwen . Het roze deel is gewoon geimproviseerd. De mouwen zijn ginspireerd op het vest dat Molly Wemel / Waesly droeg in Harry Potter 2. Ik heb het echter niet in old english maar in knaltinten gehaakt.

Andere antwoorden (2)

als je vest is gewassen een beetje in model trekken als het droog is persen[natte doek erop en dan de strijkbout erop,volgende die je aanschaf een ander laNger modelletje wat langer is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt door de rits, die is minder soepel als de stof, daarom komt er een golfje.

Als dit je irriteert (dit heeft iedereen met een vest met rits, en het valt niemand op) kun je het beste kiezen voor vesten met knopen.