Ik heb een grote balpeninktvlek in mijn broek. Hoe haal ik dit er uit??

Het puntje van de pen was afgebroken en was gaan lekken. Wie heeft tips advies..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (9)

Melk erop doen en deppen
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er snel bij bent wil spiritus nog wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de melk laten weken en met melk wassen. Werkt gegarandeerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook wel gehoord van tandpasta er op en dan de boel er af wrijven.

Op textiel: gebruik een beetje alcohol, wasbenzine of citroensap. Als u de kleding vervolgens op de gebruikelijke manier wast, moet de vlek verdwenen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je ervoor in de plaats een lichte plek!
Er bestaat voor balpen/inktvlekken bij de drogisterijen: Vlekkentovenaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de inktvlek is opgedroogd, dan kun je beter gewoon een nieuwe broek kopen.

Iemand zei iets over wasbenzine en andere dingen, maar als je broek niet ontzettend licht van kleur is, zou ik er maar geen wasbenzine op gooien of spiritus. Want dan verkleurd de stof.

Zoals ik al zei. Nieuwe broek kopen.

Sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat roze spul even laten weken en weg is het vanish oxi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is brandspiritus dat er op moet en altijd deppen niet wrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaren geleden had mijn zoontje op zijn pyama zitten tekenen met ballpoint, ik had gehoord dat het te verwijderen was met pure alcohol (drogist of apotheek)
Niet te geloven maar het werkte echt. Ook met (jonge) jenever schijnt het te werken!!