Hoe kan ik het beste mijn tuinmeubelen schoonmaken en schoon houden?

Ik heb een tuinset (houten meubels) en het valt me op dat deze steeds sneller vies worden. Wie heeft er de tip om ze echt goed schoon te maken, maar bovenal ze schoon te houden?

Vergeten te vermelden: het is teakhout.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als het teakhout is, is er een speciaal reinigingsmiddel (van oa HG) waarmee je teakhout ontdoet van alle vuil. Wil je het teakhout 'levendig' houden kun je het daarna behandelen met teakolie.
Als het een andere houtsoort is ligt het eraan hoe het van de fabriek uit behandeld is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je antwoord; waar kan ik dat middel kopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kun je middelen van het merk HG bij o.a. de Praxis kopen. Misschien wel bij meer dhz zaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, dank voor jullie reacties!

Andere antwoorden (3)

Afdekken met een zeiltje, Schoonhouden met een veger, en een jaarlijkse oliebeurt doen wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik onderhoud mijn teakhouten tuinmeubels door ze af en toe af te nemen met een vochtige doek. 1 x per half jaar schoonmaken met ammonia; indien nodig licht opschuren met een stukje fijn schuurpapier; daarna insmeren met teakolie tot het hout verzadigd is; dan uitwrijven. Na deze behandeling zijn ze weer een tijdje als nieuw.
In de winter bij voorkeur binnen zetten, want bij strenge vorst krijg je scheuren in het hout die absoluut niet bijdragen aan de levensduur. (ervaren bij mijn vorige tuinmeubels).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er is een olie voor houten tuin meubelen oa bij de Blokker te koop
dat werkt prima stoot water en vuil af gaat schimmel tegen
s avonds er op kun je sochtends gewoon weer zitten