Hoe krijg ik knuffels van mijn kids stofvrij?

Ik had ooit iets gelezen/gehoord over stoffige knuffels.
Je kon ze in de droger gooien zonder te wassen. Op welke programma dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Het beste antwoord

meestal zit er een soort ventilatieprogramma op je droger, te zien aan een tekentje met een vennetje, dit blaast alleen koude lucht, dus veilig maar wel draaien waardoor het stof en haren enzo uit de artikelen worden geslingerd. Je ziet dit bij een warm droogprogramma tenslotte ook in je filter zitten na verloop van tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Van in de droger gooien heb ik nog nooit gehoord, wel van 'n nachtje in de vriezer leggen om de huisstofmijten dood te maken. Het stof gaat er natuurlijk niet van uit de knuffels, daarvoor zou je ze gewoon kunnen wassen. En daar gaan die mijten dan weer niet van dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, in de vriezer leggen is goed!
Maar een droger kan ook werken, ik zou de knuffel dan wel eerst gewoon wassen, dan is 'ie écht schoon.
Als je hem nou eerst zou wassen, drogen, en dan in de vriezer legt, dan moet alles wel weg en dood zijn.
De meeste knuffels zijn gewoon te reinigen in de wasmachine, gebruik dan wel een fijnwasmiddel.
Zijn de knuffels van een goede kwaliteit dan kunnen ze ook gestoomd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien zijn er speciale wasprogramma's voor mensen die lijden aan smetvrees. Uw vraag lezende denk ik daaraan. Laat uw kinderen aub in contact komen met allerlei bacillen en geef hen de kans weerstand op te bouwen.