hoe kan je het beste een frisdrank fles schoonmaken?

ik gebruik een 1,5 liter sinasfles voor een andere drank. Nu wil ik die fles wel eens regelmatig gaan schoonmaken, maar ik weet niet goed hoe. Heet water en uitkoken kan niet, de fles kan niet tegen die hoge temperatuur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Gewoon heet water uit de kraan, wat soda en afwasmiddel. Goed schudden en goed uitspoelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt hem wel in de afwasmachine doen misschien. Maar het beste is gewoon regelmatig een nieuwe fles nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar keer opnieuw gebruiken en met heet water schoonspoelen, daarna een nieuwe fles gebruiken. Zo doe ik dat met waterflesjes, na een paar keer uitgespoeld te hebben heb ik toch het idee dat het niet helemaal fris meer is - in ieder geval is het niet gesteriliseerd, dus je nieuwe drank is minder lang houdbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 1 fles die ik al jaren gebruik en ik leef nog steeds (zie foto). Reinig deze natuurlijk wel steeds grondig en vul deze al met zuiver rev.osmose water. (o.a. voor de koffie machine)
Als je hem beter schoon wil krijgen aan de binnenkant, kun je er een aantal (schone) knikkers in doen, met een sopje, en dan flink schudden. De knikkers maken dan de binnenkant schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe er een handje metselzand in, hierna voor eenderde met water vullen, de dop er op en schudden maar.
Even goed naspoelen en de fles is brandschoon.
1 minuutje werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Metselzand, ook wel scherp zand genoemd, is erg grof en scherp van structuur en is daarom een uitstekend schuurmiddel in combinatie met water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Loenie, alles wat je schoon maakt, beschadig je eigenlijk!
Zelf denk ik als je de fles iedere dag flink omspoelt, het wel voldoende is, bacteriën zitten immers overal, ook in het leidingwater, maar daar wordt je zo maar niet ziek van.
Aan alles wat je vast pakt, vooral deurkrukken, zitten heel erg veel bacteriën, openbare ruimte, toiletten, restaurant, bij in en uitstappen van een bus of trein, overal zijn ze.
En wat denk je van fruit eten?
En het glas waar je drinken in krijgt?
gelukkig is de mens zo maar niet ziek.
Volgens mij gewoon omspoelen met warm water en een beetje afwasmiddel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warm water met (gebruikte) theebladeren er in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Da's een interessante.. is dat puur je ervaring, of zit er nog een verklaring achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gebruikte mijn moeder altijd, als er iets schoongemaakt moest worden, dus ik neem aan dat het werkt. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar waarschijnlijk gaat er een (milde) schurende werking van uit.
Voor de ruitjes van de haarde gebruikte ze ook t( koude) thee,die werden er idd schoon van.De ruitjes bedoel ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook wel eens gehoord van die ruitjes. Ik hou wel van dat soort simpele, goedkope en onschadelijke huismiddeltjes!
Wat ook goed werkt, gebruik een handje rijst en koud water, even goed schudden en schoon is je fles.