Hoe komt het dat de glazen uit de vaatwasser altijd vol met harde troep komen te zitten?

Weet iemand wat het is en hoe ik er vanaf kan komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als je tabletten gebruikt , snij ze dan in 2. Ik begrijp niet waarom fabrikanten dit blijven doen maar inderdaad de hoeveelheid poeder in een tablet is veel te veel. Ik doe het met een notenkraker, anders lukt het me niet.
Als je een all i one tablet gebruikt is dit ook het geval en moet je sowieso blijven zout en spoelmiddel aanvullen.
Daar moet je ook nagaan of het gebruikte programma wel geschikt is voor all in one tabletten? Dit staat uitgelegd
in de handleiding. Indien geen speciaal programma voorzien dan
mag je deze laatste al sowie niet gebruiken!
Bij mij lost het poeder ook niet mooi op, zelfs op hoge temperaturen. Zelfs niet bij los poeder.
Ik gebruik nu de tabletten met vloeibaar wasprodukt om te proberen. Bij elke afwas sowieso spoelmiddel bij en elke
beurt filter en armen kontroleren en indien nodig reinigen.

Een hele karwei voor een apparaat waarmee ik eigenlijk
tijd zou moeten mee uitsparen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Misschien is het kalk. Je zou je vaatwasser kunnen reinigen met zo'n schoonmaakdingetje van de supermarkt. Daarnaast moet je zorgen dat je het filter af en toe schoonmaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet niet te veel wasmiddel in het apparaat gooien en de glazen goed onderste boven neerzetten over het op het bovenste rek.
13 jaar geleden
Als je korte programma's draait, is zo'n kant en klaar tablet veel te veel. Door het korte programma krijgt het de kans niet om goed op te lossen en blijven er dus resten afwasmiddel over ... misschien is losse poeder voor jou de oplossing. En vergeet je glanssspoelmiddel en je zout niet bij te vullen. Suc6
13 jaar geleden
die harde troep zijn mineralen die onstaan door het wassen op hete temperatuur.
die mineralen worden er normaal uitgehaald door een soort hars in onthardingselement.
echter is dat niet eindig en is die op een gegeven moment verzagdigd.
wat je dan moet doen is eerst spoelen met een hoop zout in je water, zodat die hars weer z'n werk goed doet.
dat heet regenereren en daar is regenereerzout voor.

hiervoor zit een reservoir in je vaatwasser en deze kan je rustig helemaal volgooien met zout (regenereerzout, gewoon in de supermarkt kopen). ook als je een lampje hebt dat aangeeft dat er zout in moet en die is nog niet aan.. maakt niet uit, die gaat soms pas aan als het zout helemaal op is en da's vaak iets te laat. gewoon flink bijvullen dat zout dus!

en je hebt ook tabletten waar het zout al in zit, maar dat werkt toch minder lekker.. gewoon echt je zoutreservoir volgooien en al je harde troep is weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt toch niet de witte schijn op de glazen? Want dat is corrosie van het glas ipv aanslag.