Ik maak 2x per week de wc schoon,nu heb ik onderin de pot n soort cement ontdekt. Weet iemand wat dit is en hoe ik het weg kan krijgen?

Ik heb al n paar x doorgespoelt en gloor erin gedaan maar dit helpt niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat is kalksteen. Je kunt het o.a. verwijderen door er een tablet steradent in op te lossen, of door er de inhoud van een fles azijn een paar uur in te laten staan.

Nieuw huis? Wij hadden het ook, heb van die wctabs gebruikt, nu is het weg!

ontkalken... Let wel dat je niets te agressief neemt zodat ook de glazuur van je wc-pot intact blijft.

Je kan ook iets van HG halen is wat prijzig maar werkt perfect (zoals HG kalk weg)

antikalk een nachtje in laten werken, flink borstelen met harde borstel. Zo nodig een keer herhalen.

Met cola krijg je hele vieze wc's schoon maar weet niet of dat ook met dat werkt

komt van urine waar een zuur inzit dat geeft met kalk uit het leidingwater een neerslag. dat kun je met elk zuur verwijderen zoals azijnzuur citroenzuur of met een kalkbinder obv EDTA Je moet het middel wel de gelegenheid geven in te werken Chloor doet niets op kalkresten, wel op een bruine aanslag omdat chloor een blekende werking heeft

Met Harpic Max Power Plus. Pas wel op met spatten, er zit zoutzuur in dus is nogal agressief, maar wel héél erg effectief!

Een paardenmiddel om dergelijke basische aanslag te verwijderen is zoutzuur, dat je een nachtje in de closetpot laat staan.

Een nachtje wat harpix de zwarte krachtpatser laten intrekken en de volgende dag met n afwasborstel,die je speciaal en alleen voor de wc gebruikt,goed schoonmaken

Laat er maar de inhoud van een fles coca cola (echte) intrekken,en je zult zien dat het oplost.

Vermoedelijk urinesteen. Zie onderstaand artikel, waar een en ander uit de doeken gedaan wordt:

Bronnen:
http://huis-en-tuin.infonu.nl/huishoudelij...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100