Kan ik donkere en witte was samen in de droger doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
95.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn puur handdoeken/ondergoed/sokken.
Had 2 kleine wasjes van ieder en dacht misschien tijd te besparen om samen te doen..
Maar heb het toch apart gedaan, bedankt!

Antwoorden (6)

Nee.
Dat lijkt me heel logisch.
Wit gescheiden van andere kleuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel maar je loopt het aan zekerheid grenzende risico dat je witte spullen onder de zwarte pluis zitten en omgekeerd. Beter van niet, dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een donkere spijkerbroek bij een wit t-shirt is niet heel handig. Maar bijvoorbeeld een donkerblauwe handdoek die al vaak gewassen is zal niet echt meer afgeven.

Je kunt ook een 'Colour Catcher' doekje bij de was doen. Dit vangt de kleuren op die worden afgegeven. Maar ik zou daar niet teveel op vertrouwen en het alleen gebruiken voor kleding e.d. die al vaker gewassen is en waarbij het niet uitmaakt als de lichte was (toch) een klein beetje donkerder wordt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ooo.. het ging over de droger, heb niet goed gelezen ;)

Toch geldt daar wel ongeveer hetzelfde voor, alleen w.b. dat doekje niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet doen. Je wint er ook niet veel tijd en energie mee. 2 Keer een kleine hoeveelheid drogen duurt ongeveer net zo lang als een grote hoeveelheid in een keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee wit moet gescheiden zijn van andere kleuren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe dit altijd. Het gaat ook iedere keer goed! Je moet alleen oppassen als je ´nieuwe´ kleren erbij hebt zitten, dat kan na de eerste keer wassen soms wel eens afgeven.