Welk materiaal trekt stof aan?

Er zijn bepaalde materialen die stof aantrekken hoorde ik, sommige magnetische velden etc. Maar ook de doekjes van swiffer. Mijn vraag welk materiaal nou daadwerkelijk stof aantrekt..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K

Antwoorden (4)

Kunststof is erg statisch en trekt stof aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fluweel, fleece als het enigszins statisch is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles gemaakt van niet natuurlijke materialen trekt sneller stof aan.

Kleding van wol, zijde, katoen en linnen zal minder snel stof aantrekken dan kleding gemaakt van acryl, orlon, nylon en polyester.

Hetzelfde geldt voor hout, steen, metaal enz. Dit zal minder snel stof aantrekken dan kunststof.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alles wat een statische lading bevat kan stof aantrekken.

er zijn stoffen die 'erg aanhangen' zoals men dat noemt. denk hierbij aan fluweel, of je nette wollen jas.
alle stoffen die makkelijk haren en stof vasthouden doen dit.