Hoe kan ik permanent marker viltstift tekening van gelakt hout verwijderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
19.5K

Het beste antwoord

mijn dochter heeft ooit eens met merkstift op mijn meubels getekend.
en toen kreeg ik van mijn buurman speciale verf reiniger doekjes (hij was schilder).
dat werkte prima
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat wordt moeilijk, want ik denk dat je de laklaag zult aantasten met een middel dat inkt verwijdert (bv. terpentine of wasbenzine of tri). Als je persé wilt, kun je daarna schuren en opnieuw in de lak zetten, maar dat is óf stiekem tóch nog zichtbaar óf een hels karwei...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens met een whiteboard-stift (die je WEL uit zou kunnen vegen) precies over de lijntjes heen te tekenen.
Dit lost vaak de "permanente" strepen op zodat je die alsnog uit kan vegen.

Dit heb ik eens gezien bij een leraar die vrolijk met een permanent marker zijn whiteboard aan het picasso'en was.

Toegevoegd na 54 seconden:
Voor de rest zou je zo'n spuitbusje kunnen proberen "Whiteboard cleaner". Volgens mij zijn die speciaal voor dat soort ongelukjes gemaakt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor de whiteboardmarker, dat werkt inderdaad!
Ik heb permanent marker ook van een whiteboard afgehaald met gewoon afwasmiddel. Ging perfecy, wmaar geen garantie dat dta op hout ook werkt
anneliez
13 jaar geleden
Je kunt het proberen met alcohol, heb zelf watervaste viltstif van een houten trapleuning afgekregen.