is soda slecht voor de vaatwasser?

vaatwastabletten zijn duur, je kunt al flink besparen door poeder los te kopen. nu las ik op een bespaarblog dat soda ook goed werkt. maar als het ten koste gaat van de vaatwasser wordt het een dure grap.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Nee hoor Soda is helemaal niet slecht voor je vaatwasser ik gebruik het ook al jaren als wasverzachter in de wasmachine ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik weet niet hoe het officieel zit maar heb het 2 weken geleden wel gedaan omdat ik het vermoeden had dat er ergens een verstopping zat.
De oorzaak van de storing was iets anders(slecht contact)
maar geen nadelen ontdekt door gebruik soda, hij doet het weer prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor je vaatwasser kan het geen kwaad, het tast de leidingen niet aan, maakt ze alleen schoner. De speciale schoonmaakmiddelen, en zeker ontstoppingsmiddelen doen meer kwaad als soda.