Hoe kan ik een hele donkere spijkerbroek wat lichter krijgen?

en dan het liefst natuurlijk helemaal mooi egaal.

Toegevoegd na 4 dagen:
allemaal bedankt voor jullie antwoorden, allemaal een +je erbij van mij

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.7K

Het beste antwoord

een tijdje laten weken in water met een scheutje bleek.
neem ruim water, en roer regelmatig even om.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 tip hierbij, zorg dat je broek niet gekreukeld in het water ligt, leg m helemaal plat, anders krijg je een hippie effect. Ken je die t-shirts van vroeger met die lichte en donkere vlekken? Dat wil je denk ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou hem dan in bad kunnen leggen, zodat er geen vouwen en plooien in zitten.

Andere antwoorden (5)

Met de witte was meewassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor dit soort verkleuringen zijn verschillende metodes. als men vroeger gordijnen wilde kleuren gebruikte men thee om in te weken. de mogelijkheden voor je spijkerbroek zijn:

wassen met de gewenste kleur katoenverf in de wasmachine

weken in een emmer met water en een flinke scheut dikbleek
(ruikt 'ie wel naar zwembad)

kleuren met waterperoxide

nieuwe spijkerbroek kopen

nog vragen? reageer of stuur een bericht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door die broek veel te dragen en veel te wassen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aantal keren op 60 graden wassen met een wasmiddel speciaal voor de witte was (en dan natuurlijk alleen de broek in de wasmachine).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is dat een heel slim plan van jou Euqinom...
Je wast de broek links gedraaid met een vloeibaar wit wasmiddel met een scheutje gloor op 60 graden. En dan eigenlijk in de zon hangen, hahaha. Hoeft niet perse in nederland ;).